English

۳۵ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی قم

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: ۳۵هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی قم است.

۳۵ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی پهلوانی در یک نشست خبری افزود: از این تعداد افراد تحت پوشش، ۲۲ هزار خانواده درگیر معلولیت هستند و ۲ هزار تَن از آن‌ها نیز در مراکز خاص نگهداری می‌شوند.

وی همچنین با تقدیر از کمک و توجه مراجع تقلید و علما به بهزیستی گفت: ۱۰۰ تن از سالمندان عزیز ما در این موسسه خیریه انوار آفتاب نگهداری می‌شوند، اگر نیکوکاران عزیز نباشند، بسیاری از کارها بر زمین می‌ماند و از آیات عظام، علما و همه نیکوکاران که کمک ما هستند، تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مددجویان زیر پوشش بهزیستی، نیازمند توجه و کمک هستند؛ افزود: بهزیستی اگر چه کمکی به آن‌ها می‌کند، اما موسسه‌های خیریه و خیران نیز در کنار ما خدمات ارایه می‌دهند، مربیانی که در آسایشگاه سالمندان و معلولان استان فعالیت می‌کنند؛ کار بسیار سخت، همراه با عشق انجام می‌دهند که شایسته تقدیر است.

وی بیان کرد: شرکای اجتماعی بهزیستی موسسات خیریه هستند که غیرانتفاعی و غیرتجاری فعالیت می‌کنند، ۱۰ مرکز شبانه‌روزی در زمینه سالمندان و معلولان در حال فعالیت هستند، برای مراکز ایتام نیز مراکزی به ‌صورت جداگانه فعالیت می‌کنند.

پهلوانی گفت: کم‌ترین آمار مرگ‌ومیر و مشکلات کرونا را در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان داریم و تعداد فوت افرادی که در مرکزهای نگهداری سالمندان هستند، کمتر از شش‌دهم درصد بوده است.

وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای مقابله با کرونا در آسایشگاه‌های استان افزود: در ابتدای کار شیوع ویروس کرونا در مورد سالمندان نگران بودیم و نخستین گروه از سالمندانی که در استان واکسینه شدند، سالمندان حاضر در آسایشگاه سالمندان و معلولان استان بودند.

وی با بیان اینکه رصد معلولان یکی از وظایف سازمان بهزیستی است، گفت: رصد شیوع میزان معلولیت‌ها در قم مورد توجه است، برخی از معلولان نیازمند نگهداری هستند، در طرح «رصد شیوع میزان معلولین» همکاران ما با کارت دارای هولوگرام و مُهر بهزیستی هستند و قصد داریم میزان شیوع معلولیت در استان را به دست بیاوریم.     

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه