English

غلامحسین دلبری:

لغو مجوز سهمیه دارویی آگونیست ۳۰ مرکز ترک اعتیاد

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: بهزیستی ۲۵۸ مرکز ترک اعتیاد سرپایی در استان دارد که به صورت مستمر بر آن‌ها نظارت می‌کند.

لغو مجوز سهمیه دارویی آگونیست ۳۰ مرکز ترک اعتیاد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین دلبری معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: ۳۰ مرکز ترک اعتیاد از نظر دریافت سهمیه داروی آگونیست، برای همیشه لغو مجوز شدند و سهمیه ۸ مرکز برای مدت شش‌ماه قطع شد.

دلبری در ادامه این خبر  با اشاره به نظارت کامل به دیگر مراکز ترک اعتیاد اضافه کرد: همچنین ۱۷ مرکز سهمیه‌ی دارویی شان کاهش یافت و ۹ مرکز نیز به خاطر عملکرد در زمینه دارو‌های دریافتی، تذکر کتبی گرفتند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی همچنین افزود: بهزیستی ۲۵۸ مرکز ترک اعتیاد سرپایی در استان دارد که به صورت مستمر بر آن‌ها نظارت می‌کند، اما نظارت بر این مراکز بر اساس قانون، محدودیت‌هایی دارد که با ورود دستگاه قضایی، این محدویت‌ها رفع گردید.

وی تاکید کرد: تخلفاتی که در این مراکز انجام می‌شد شامل توزیع دارو خارج از شبکه توزیع، نگهداری دارو در مکان‌های غیر مجاز، توزیع به شکل نامناسب و خارج از سهمیه، تغییر مسئول فنی بدون اطلاع بهزیستی، واگذاری امتیاز اداره مرکز بدون مجوز و اطلاع بهزیستی و مواردی از این دست بود.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: به جهت اینکه دستور العمل‌های سازمانی، اجازه مداخله و بازرسی قوی و فوری را نمی‌دهد، تنها با دستور قضایی می‌توانستیم به این حوزه‌ها ورود کنیم که این کار با همکاری معاون دادستان انجام شد.

دلبری در خاتمه اظهار کرد: اکنون به طور قاطع می‌توان گفت که گلوگاه‌های فساد در مراکز سرپایی اعتیاد استان گرفته شده و در آینده نیز هر مرکزی که کوچک‌ترین تخلفی داشته باشد با همکاری سه نهاد، در اسرع وقت به این تخلف رسیدگی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه