English

علی محمدیان خبر داد:

۴ فوتی و ۴۹ بستری جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه روز گذشته متاسفانه ۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان فوت کرده اند.

۴ فوتی و ۴۹ بستری جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی محمدیان ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با بستری ۴۹ بیمار جدید کرونایی در ۲۴ ساعت اخیر، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان اردبیل به ۲۷۸ بیمار رسید.

وی افزود: در حال حاضر ۴۶ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. همچنین خوشبختانه ۵۹ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ، هم‌اکنون شهرستان مشگین‌شهر، اردبیل و پارس آباد در وضعیت قرمز، شهرستان‌های نیر، سرعین، اصلاندوز و خلخال در وضعیت نارنجی و گرمی، بیله‌سوار، نمین و کوثر هم در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

محمدیان با هشدار نسبت به اوج‌گیری شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی روز‌های آینده گفت: آمار مراجعان به مراکز درمانی نشان دهنده شدت شیوع کرونا در سطح استان است.

وی بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضا‌های سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۶۴ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

محمدیان بیان کرد: از این تعداد ۹۳۷ هزار ۴۹۳ دُز واکسن نوبت اول و ۸۱۹ هزار و ۴۲۴دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

وی افزود: همچنین تاکنون برای ۳۲۱ هزار و۱۴۷نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در استان اردبیل، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده ست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: پس از هشدار در خصوص شیوع سویه جدید امیکرون ویروس کرونا و بروز موج ششم، همزمان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و امکان واکسیناسیون بیشتر، استقبال مردمی از واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل طی روز‌های اخیر افزایش یافته است.

محمدیان‌اردی می‌گوید: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آن‌ها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

وی در ادامه با هشدار به احتمال شیوع گسترده کرونا در استان اردبیل با سویه امیکرون گفت: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه