English

محمد رضا صادقی فرد:

ساخت و ساز، فقط در بستر و حریم رودخانه های متروکه مجاز است

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون در حاشیه‌ی رودخانه‌ی عارفی ۶۶ مورد تخلفات باغ ویلا وجود داشته که تخریب شده است.

ساخت و ساز، فقط در بستر و حریم رودخانه های متروکه مجاز است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد رضا صادقی فرد مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: اراضی ملی قابل فروش نیستند لذا ساخت و ساز‌های اعیانی در حریم رودخانه ممنوع است.

صادقی فرد در ادامه این خبر اضافه کرد: ساخت ساز در حریم رودخانه‌های خراسان رضوی فقط با صدور مجوز توسط وزارت نیرو و مراجع قضایی امکان پذیر است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: زمین‌ها و اراضی ملی از طرف شرکت آب منطقه‌ای و وزارت نیرو قابل فروش نیستند و ساخت و ساز‌های اعیانی در حریم رودخانه طبق قانون ممنوع است.

وی همچنین تصریح کرد: ساخت و ساز در شرایطی مجاز است که تشخیص داده شود بستر و حریم رودخانه متروکه است، در این صورت با اخذ مجوز از مراجع قانون و وزارت نیرو اشخاص می‌توانند اقدام به ساخت و ساز نمایند.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یادآور شد: از ابتدای امسال تا کنون در حاشیه‌ی رودخانه‌ی عارفی ۶۶ مورد تخلفات باغ ویلا وجود داشته که تخریب شده که ۲۰ مورد از ان‌ها توسط اشخاص حقیقی و مالکین تخریب شده است.

صادقی فرد در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با توجه به دستورات و قوانین، اهمیت رودخانه‌ها و نظارت بر آن‌ها بیشتر شده و در مسئله‌ی ساخت و ساز سخت گیری‌های بیشتری صورت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه