English

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان؛

دفاع مقدس ما سرشار از آموزه های متعالی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: وجه تمایز اساتید دفاع مقدس سخن گفتن درباره معارف و دستاوردهای دفاع مقدس است، زیرا «جنگ» در بین جوامع ماهیتی منفور دارد، اما دفاع مقدس ما سرشار از آموزه های متعالی است.

دفاع مقدس ما سرشار از آموزه های متعالی است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان،  حسن حبیبی در نشست هم اندیشی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس که با حضور اساتید درس دفاع مقدس در  دانشگاه های استان در پژوهشکده گیلان شناسی برگزار شد، با اشاره به ارزش و اهمیت کار اساتید درس دفاع مقدس با اساتید سایر دروس، اظهار کرد: وجه تمایز اساتید دفاع مقدس سخن گفتن درباره معارف و دستاوردهای دفاع مقدس است، زیرا «جنگ» در بین جوامع ماهیتی منفور دارد، اما دفاع مقدس ما سرشار از آموزه های متعالی است.

وی از اساتید درس دفاع مقدس خواست با ابزارهای روز و هنرمندانه به بیان زیبایی های جنگ هشت ساله ما بپردازند و افزود: برخی فکر می کنند که حوزه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس فقط وظیفه نیروهای مسلح است، اما همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی باید پای کار این ظرفیت عظیم بیایند تا بتوانیم فرهنگ و معارف دفاع مقدس را به آیندگان منتقل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، دستاوردهای بی نظیر دفاع مقدس را شامل فرهنگ جهاد و ایثار و مقاومت دانست و عنوان کرد: ایت دستاوردها ظرفیت توان افزای جاودانه‌ای است که همواره و همیشه باید از آن‌ها حراست کنیم و در عرصه‌های گوناگون باید از آن ها بهره بگیریم.

حبیبی، اعتماد به نفس، رشد باورهای دینی، شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها، تضمین استقلال کشور، تثبیت اقتدار مظام، ایجاد الگوی مبارزاتی و… را از محوری ترین معارف دفاع مقدس دانست که در قالب فرهنگ مقاومت امروز در اختیار ملت ایران است و گفت: دفاع مقدس بایسته‌ها و وظایفی را فراروی این ملت قرار داده که توجه به این بایسته‌ها و وظایف عامل پیشرفت کشور و تحقق جبهه فراگیر مقاومت خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس تجلی گفتمان انقلاب اسلامی و برخاسته از ارزش های دینی و ملی و دستاورد مجاهدت شهدا و رزمندگان است، خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس همواره نیروبخش و قدرت آفرین است.

مدیرکل حفظ آثار گیلان، دفاع مقدس را عامل اتحاد و انسجام هرچه بیشتر گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه دانست و اظهار کرد: همه اقوام و مذاهب در دوران دفاع مقدس خود را مکلف به حضور در صف واحد حفظ و حراست از کشور و نظام اسلامی می‌دانستند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نه تنها برای ملت ایران و جوامع اسلامی بلکه برای بشریت ارزش های ماندگار خلق کرد، گفت: در یک نگاه کلی می‌توان این دستاوردها را تحت عنوان «فرهنگ مقاومت اسلامی - مردمی» مورد واکاوی قرار داد؛ روحیه جهاد و مقاومت ناشی از دفاع مقدس به دلیل پیوند با باورهای دینی توانسته فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران نقش آفرینی کند؛ به گونه‌ای که شکل گیری و گسترش جبهه مقاومت اسلامی در منطقه را می‌توان از محوری ترین آثار و برکات دفاع مقدس ملت ایران دانست.

حبیبی، با اشاره به مانور دشمن در حوزه جنگ نرم از طریق ایجاد شبهات، خاطرنشان کرد: در گذشته دو نهاد خانواده و مدرسه وظیفه تربیتی را بر عهده داشت، اما امروز فضای مجازی کار تربیت را سخت کرده است.

مدیرکل حفظ آثار گیلان، با اشاره به شرایط حساس کنونی و بحران‌های فزاینده جهانی و به صورت خاص تهاجم سازمان یافته فرهنگی دشمنان علیه بنیان‌های فکری نسل جوان و نوجوان، گفت: خواسته دشمنان تمرکز جوانان برای زیر سوال بردن فرهنگ و معارف درخشان دفاع مقدس و تحریف وقایع آن دوران است لذا باید علاوه بر تقویت داشته‌های اعتقادی و معنوی در کنار ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس و بهره گیری از این گنجینه تمام ناشدنی، آینده نظام را در پرتو دفاع مقدس تضمین کرد.

وی با تاکید بر لزوم آشناسازی جوانان و نوجوانان با معارف دفاع مقدس به ویژه با ابزارهای نوین آموزشی، عنوان کرد: نیازمند نگاه علمی و تجارب گرانسنگ پیشکسوتان و اساتید درس دفاع مقدس در این حوزه هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی