English

فرماندار شهرستان خمینی شهر:

دلیل پیروزی ملت ایران در جنگ داشتن روحیه عاشورایی بود

فرماندار شهرستان خمینی شهر در جمع رزمندگان و خانواده های شهداء اظهار کرد: علت پیروزی ملت ایران در جنگ هشت ساله داشتن روحیه عاشورایی بود.

دلیل پیروزی ملت ایران در جنگ داشتن روحیه عاشورایی بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا بصیری در هفتمین یادواره شهدای کارمند این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس ، مدافعان حرم، امنیت و سلامت و خصوصا شهید حاج قاسم سلیمانی،‌ اظهار داشت: امسال چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس است و قطعا گرامیداشت این هفته بسیار اهمیت دارد. چرا که ارزش‌ها و دستاوردهایی که دفاع مقدس بر کشور ما داشته بی‌شمار است و موفقیت‌هایی که در طول این ۴۱سال داشتیم باید حفظ شود و در جهت تقویت آن تلاش کنیم.

وی با تبیین نقش اثرگذار شهدای کارمند در دوران دفاع مقدس افزود: همه اقشار مختلف در آن دوران پای کاری آمدند که مسیرش را با اعتقاد انتخاب کرده بودند و تفاوت بارز انقلاب ما با بسیار از انقلاب‌های دنیا اینجا مشخص می‌شود که انقلاب ما انقلابی اعتقادی و ارزشی بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به پشتیبانی بی سابقه مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی تصریح کرد: در طول این ۴۱سال هر اتفاقی که افتاده و هر فشاری که از جانب استکبار جهانی وارد شده، باز هم مردم پشتیبان نظام بوده‌اند.

وی شرایط وقوع جنگ ایران و عراق را تشریح کرد و افزود: دولت وقت عراق هیچگاه بدون دیدن چراغ سبز قدرت‌های شرق و غرب به خود جرات حمله به ایران را نمی‌داد. وضعیت کشور ما در آن مقطع به جهت انقلابی که صورت گرفته بود، دارای سیستم دفاعی و اداری بسیار ضعیف بود و تصور دشمن بعثی این بود که طومار انقلاب ایران را بسیار سریع می‌توانند در هم بپیچد.

علیرضا بصیری افزود: برآوردها و برنامه‌ریزی‌های نظامی رژیم بعث نیز بسیار دقیق و صحیح بود. اما دشمن از یک چیز غافل شده بود و آن «روحیه عاشورایی» مردم ایران بود که دشمن نمی‌دانست این روحیه، فقط برای برگزاری مراسمات محرم و سینه و زنجیرزنی نیست.

فرماندار تصریح کرد: عامل موفقیت کشور ما در جنگ هشت ساله، وحدت و انسجامی بود که مردم ما در آن زمان داشتند و قطعا اگر امروز بخواهیم به اهداف والای انقلاب دست پیدا کنیم باید همین وحدت و انسجام را داشته باشیم.

وی با اشاره به فشارهای شرق و غرب در طول سال‌های پس از انقلاب تصریح کرد: امروز جنگ تمام نشده. جنگ ما فقط ۸سال دفاع مقدس نبوده. امروز رویکرد دشمن تغییر کرده. زمانی تهاجم فرهنگی را ایجاد کردند و حالا افزون بر فعالیت های خود، جنگ اقتصادی را به راه انداختند. اما باز می‌بینیم مردم ما تحمل می‌کنند چون به آن هدفی که بخاطر آن انقلاب کردند اعتقاد دارند.

فرماندار با اشاره به اینکه این شهرستان بیش از ۱۵هزار رزمنده به جنگ اعزام کرد،‌ اظهار داشت: ۲هزار و ۳۰۰ نفر از بهترین شهروندان این شهرستان در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. مگر در جنگ چیزی توزیع می‌کردند؟ مگر سهمیه‌ای بود؟ مگر ارتقایی بود؟ آنان جان عزیزشان را در دست گرفتند برای حفظ این آب و خاک؛ این در حالی بود که بسیاری از رزمندگان در جنگ حتی حقوق هم نمی‌گرفتند.

نماینده عالی دولت در شهرستان وظیفه کارکنان دولت را در این مقطع حساس، مهم برشمرد و افزود: امروز وظیفه ما بعنوان کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار حساس و سنگین است. نکند فراموش کنیم که اگر ما به منصبی رسیدیم به برکت خون‌های پاک شهدا و رشادت‌های مردم عزیز است. چرا که باید همیشه یادمان باشد که مردم نقش خود را در این سال‌ها به خوبی ایفا کردند و امروز ما وظیفه سنگینی در قبال این مردم داریم.

فرماندار شهرستان خمینی‌شهر، ایثارگری رزمندان دوران دفاع مقدس را سرلوحه کار دولتی‌ها دانست و گفت: در این شرایط نباید مثل گذشته کار کنیم. همه کارمندان جهاد گونه باید کار کنیم و در اوضاع فعلی نیاز به تلاش بیشتر داریم و با ۸ ساعت کار کردن روزانه، هیچ‌گاه نمی‌توانیم دین خود را به مردم ادا کنیم.

شهدای کارمند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی