English

خانه موزه مراجع به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم واگذار شد

تفاهم نامه همکاری برای راه‌اندازی خانه موزه آثار مراجع تقلید بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم منعقد می‌شود.

خانه موزه مراجع به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم واگذار شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، حمید نادری رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در دیدار با علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری در حوزه ایثار و شهادت برای آشنایی نسل جوان با زندگینامه شهدای شاخص وفرهنگ ایثاروشهادت با اختصاص بودجه اقدام به راه‌اندازی خانه موزه شهدایی چون شهید شفیعی و زین‌الدین نموده است.

وی با بیان این که شهر مقدس قم شهر علم و اجتهاد است، ادامه داد: راه اندازی خانه موزه مراجع تقلید از جمله اقداماتی است که با هدف آشنایی گردشگران با تاریخ، معارف دینی، معرفی آثار و سبک زندگی مراجع  در دست اقدام است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم درتشریح برنامه‌های پیشنهادی خانه‌موزه گفت: این خانه‌موزه با کاربری فرهنگی و مذهبی همچون برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها، جشن‌های تکلیف، مناسبت‌های مختلف، برگزاری تورهای گردشگری برای استفاده عموم شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین درتشریح فعالیت‌های شش ماهه مجموعه گنبدسبز که به سازمان فرهنگی واگذارشده به برگزاری تورهای گردشگری، نمایشگاه صنایع دستی وسنگهای قیمتی، نمایشگاه مشاغل خانگی، دوره آموزشی نجوم و نشست‌های تخصصی، نورپردازی، تعمیرات و اصلاح فضای سبز وحضورراهنمای تخصصی گردشگری دراین مجموعه اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هم در این دیدار با توجه به فضای مذهبی و معنوی قم و سال‌ها حضور حوزه علمیه و مراجع تقلید در قم، تبدیل موزه مراجع به خانه موزه را اقدامی ارزشمند در جهت معرفی هر چه بیشتر شخصیت و آثار مراجع تقلید عنوان کرد و گفت :رویکرد اداره کل میراث فرهنگی تعامل بادستگاههای اجرایی و واگذاری مراکز به دستگاه‌ها جهت اجرای برنامه فرهنگی است وضمن تقدیر اقدامات صورت گرفته درگنبد سبز ازاعلام امادگی واگذاری خانه موزه مراجع همانند مجموعه گنبد سبز و به این منظور در عیدمبعث تفاهم‌نامه همکاری برای راه‌اندازی خانه‌موزه با سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری منعقد می‌شود.

گنجینه آثار مراجع عظام تقلید در مجموعه فرهنگی تاریخی بیت حضرت امام خمینی(ره) واقع در بلوار معلم احداث شده و مکتوبات و زندگینامه ۱۲ نفر از مراجع تقلید را به نمایش گذاشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه