English

تأثیر شهرداری قم طی سال‌های گذشته در جذب سرمایه‌گذار و بهبود کیفیت زندگی در شهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم از تأثیر شهرداری قم طی سال‌های گذشته در جذب سرمایه‌گذار و بهبود کیفیت زندگی در شهر خبر داد.

تأثیر شهرداری قم طی سال‌های گذشته در جذب سرمایه‌گذار و بهبود کیفیت زندگی در شهر

به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا ارجمندی در حاشیه بازدید از غرفه شهرداری قم در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با اشاره برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: گردشگری امروز یک صنعت کاملاً انسانی بوده و برخلاف سایر صنایع، حضور انسان در آن بسیار پر رنگ‌شده و انسان نقش مؤثری در رونق آن دارد.

وی هم‌افزایی انسان‌ها در صنعت گردشگری را عامل رونق آن دانست و افزود: مراکزی که بتوانند ارتباطات بین مردم، جوامع و تأسیسات را از نظر حقوقی و حقیقی برقرار کند، در توسعه این صنعت تأثیر بسیاری دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم ادامه داد: ازاین‌رو در همه دنیا برای رونق گردشگری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی به‌منظور تبادل‌نظر و رونق گرفتن فعالیت‌های این حوزه برگزار می‌شود.

وی برگزاری نمایشگاه‌ها را به‌صورت سالانه مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی و نمایشگاه‌های کوچک در مراکز استان‌ها به تبادل‌نظر و رونق این صنعت کمک کرده و در معرفی ظرفیت‌های همه جوامع و استان‌ها تأثیر بسزایی دارد.

ارجمندی، حضور سرمایه‌گذاران را در نمایشگاه‌ها برای آشنایی با ظرفیت‌های استان قابل‌توجه خواند و ابراز کرد: حضور سرمایه‌داران در نمایشگاه‌ها فرصت سرمایه‌گذاری و در بالفعل تبدیل کردن ظرفیت‌های بالقوه کمک کرده و در کنار آن‌ها حضور شهرداری‌ها به‌منظور معرفی و آوردن زیرساخت‌ها و همراهی کردن برای صدور مجوزها بسیار مهم است.

وی استان قم را از نظر حضور گردشگران دارای امتیازات زیادی دانست و خاطرنشان کرد: شهر قم بدون هیچ تبلیغی سالانه شاهد حضور میلیون‌ها گردشگر و زائر بوده که می‌تواند با تبادل‌نظر در این نمایشگاه‌ها و همکاری شهرداری به شرایط مطلوبی در این صنعت دست پیدا کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، اهمیت شهرداری‌ها و دولت را نیز مورد توجه قرار داد و یادآور شد: همکاری شهرداری‌ها و دولت می‌تواند زمینه مناسبی برای رونق سرمایه‌گذاری و بالابردن  افزایش خدمات به‌منظور افزایش طول سفر از ساعت به روز داشته باشد‌.

وی در ادامه به تأثیر شهرداری قم طی سال‌های گذشته در جذب سرمایه‌گذار و بهبود کیفیت زندگی در شهر اشاره و مطرح کرد: تنوع خدماتی که در شهر ایجادشده قابل‌توجه بوده و باید بدانیم گردشگر صرف اقامت در شهری نمی‌ماند و در شهر قم علاوه بر زیارت و اقامت، خدماتی دیگر نیز می‌خواهد که به افزایش درآمد پایدار و مشاغل مختلف در شهر کمک می‌کند.

ارجمندی توسعه گردشگری را در توسعه شهر تأثیرگذار خواند و تصریح کرد: به لحاظ ذهنیت، رویکرد و فرهنگ، گردشگری در استان قم پذیرفته‌شده و هر چه ما بتوانیم در بخش دولتی و شهری هماهنگ‌تر عمل کنیم آثار سریع‌تر و بیشتری خواهد شد.

وی از ایجاد زمینه‌های همکاری بین شهرداری و اداره‌ میراث فرهنگی و گردشگری استان قم خبر داد و گفت:  شهرداری قم اعلام همکاری کرده و این اراده وجود داشته و امیدواریم اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده و شاهد توسعه اقتصادی و ایجاد مشاغل در استان باشیم و مردم و دولت در کنار هم از سود آن بهره‌مند شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه