English

حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا:

طرح تسهیل مجوز کسب و کار، مسیر اشتغال را هموار می‌کند

امام جمعه بندرلنگه گفت: طرح تسهیل اعطای مجوز کسب و کارها، بستر توسعه اشتغال و کارآفرینی را هموار خواهد کرد.

طرح تسهیل مجوز کسب و کار، مسیر اشتغال را هموار می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به تفسیر آیه 33 سوره انفال اظهار داشت: براساس این آیه شریفه خداوند می فرماید تا زمانی که مسلمانان اهل توبه و استغفار به درگاه پروردگار باشند آنها را عذاب نخواهم کرد، مراد از عذاب در این آیه بلاهای فراگیر و بزرگ است که آنها را به یک باره هلاک می کند.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا ابراز داشت: توبه و استغفار بقدری با اهمیت است که خداوند به واسطه آن سرنوشت امتی را تغییر می دهد، توبه استغفار و دعا اختصاص به زمان خاصی ندارد اما برخی اوقات، اوقات طلایی استغفار است یکی از آن اوقات ماه مبارک رجب است که این ماه مقدمه ورود به رمضان المبارک است.
وی گفت:با توجه به دیدگاه های رهبری دو ابزار فشار اقتصادی و لجن پراکنی به طور قطع دشمنی با مردم ایران تلقی می شود.
امام جمعه بندرلنگه تصریح کرد: از سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها فقط یک ماه دیگر باقی مانده و در این خصوص مسئولان باید پاسخ دهند که برای رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۰ چه اقداماتی انجام داده اند؟
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه گفت: علاج درد اقتصاد کشور، رونق تولید است و کارآفرینی خرد و کلان هر دو باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی گفت: طرح تسهیل مجوز کسب و کارها، بستر توسعه اشتغال و کارآفرینی را هموار خواهد کرد و امید است که این قانون جدید اجرایی شود.
امام جمعه بندرلنگه بیان داشت: انتظار مردم از مسئولان این است مقررات دست و پاگیر، کاغذ بازی، طولانی کردن مجوز کسب و کار را جمع کنند و در این طرح مقرر شده است با دستگاه الکترونیکی صدور مجوزهای کارآفرینی در اسرع وقت حداقل در ظرف 3 روز اتفاق بیفتد.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال 1394 فرمودند: امروز عرصه اقتصاد به خاطر سیاست های خصمانه امریکا یک عرصه کارزار و جنگ است، جنگی از نوع خاص در این عرصه کارزار هر کسی بتواند به نفع کشور تلاش کند، جهاد کرده است.
امام جمعه بندرلنگه با اشاره به اینکه برای مقاوم سازی اقتصاد باید بخش خصوصی کمک کرد، در ادامه اظهار داشت: تکیه به مردم رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است و مسئولان و مردم شهرستان ما باید ضمن تسهیل حضور سرمایه گذاران نگاه مجاهدانه به سرمایه گذار داشته باشند تا بتوانیم با جذب سرمایه های آنها رونق  را به شهرستان بازگردانیم.
وی بیان داشت: اصل دیگر در اقتصاد مقاومتی مبارزه جدی و بدون تعارف با فساد اقتصادی و نکته دیگر ارائه تسهیلات بانکی کم بهره به کار آفرینان خرد و کلان است باید در شهرستان به واحدهای کوچک و متوسط  اهمیت ویژه داده شود و برای آنها برنامه داشته باشیم.
امام جمعه بندرلنگه با اشاره به مدیریت مصرف مواردی را عنوان کرد و گفت: در اقتصاد مقاومتی، مردم ما باید جلوی اسراف را بگیرند و مقابله با اسراف باید تبدیل به یک فرهنگ شود و البته دولت و ارگان ها باید در خط مقدم صرفه جویی قرار بگیرند.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا تصریح کرد: مسئولان باید کار خود را جهادی،محکم، متقن و به موقع انجام دهند.
وی یادآور شد: مسئولان به مردم قول الکی ندهید یا اگر قول دادید، به موقع عمل کنید. 
امام جمعه بندرلنگه اذعان داشت: به‌علت بارندگی شدید و طغیان رودخانه، آبنمای کنخ مسدود شد تا بیش از یک ماه پس از آن کماکان مسئولان امر مسیر را مسدود کرده بودند و روزانه هزاران خودروی سبک و سنگین مجبور بودند از مسیر روستایی نا امن و حدود ۴۰ کیلومتر بیشتر را طی کنند و از یک سو خطرات جاده و از سویی دیگر اسراف انرژی و وقت مردم تلف می شد.
وی گفت: با پیگیری و تلاش های فراوان، مسیر آبنما بازگشایی شد و هم اکنون مردم در حال تردد هستند.
امام جمعه بندرلنگه در ادامه سخنانش گفت: راه بخش مهران از توابع شهرستان بندرلنگه بسیار خطرناک و پر از چاله است، البته همین مشکل بعد از بارندگی ها اخیر در محور بندرلنگه به سمت پارسیان ایجاد شده است، بارها برخی مسئولان منطقه به اصلاح محور بخش مهران به مردم وعده داده اند، ولی به وعده هایشان عمل نکردند.
وی خاطرنشان کرد: برای نصب روشنایی یک ورزشگاه یا برای مسئله معمول مثل جمعه بازار، بازار ماهی و اصلاح شکستگی یک لوله آب در وسط شهر بعد از ماه ها تاخیر و بی تفاوتی ایجاد می شود که صدای مردم و مطالبه گران را در می آورد.
امام جمعه بندرلنگه در خطاب به مسئولان گفت: مسئولان به موقع عمل کنید و از نقد مردم خیرخواه و مطالبه گر استقبال کنید و این انتقادات را عامل رشد خود بدانید.
وی در پایان افزود: حق مردم خدمت خالصانه جهادی و بی منت است ما می توانیم با کمک مردم و مسئولان جهادی شهرستان را بسازیم و قطعا کوتاهی و ترک فعل از هیچ مسئولی پذیرفته نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه