English

امیررضا رجبی:

مهلت پروانه بهره‌برداری معدن ققنوس خواف تمدید نشده است

رییس سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: چنین معدنی که پروانه بهره برداری اش به پایان رسیده است یا باید بلافاصله به مزایده گذاشته شود یا با تدبیر شورای معادن استان به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) واگذار شود.

مهلت پروانه بهره‌برداری معدن ققنوس خواف تمدید نشده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیررضا رجبی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خبری عنوان کرد و گفت: قوانین درباره معدن ققنوس خواف مشخص است، وقتی که مهلت پروانه بهره‌برداری از معدنی به پایان می‌رسد و دیگر تمدید نمی‌شود، امکان استخراج از آن معدن وجود ندارد و دیگر نمی‌تواند فعالیتی داشته باشد.

رجبی در ادامه افزود: رای نسبت به معدن ققنوس خواف توسط شورای معادن خراسان رضوی صادر شده است، بنابراین فردی که در صورت اعتراض باید به این موضوع رسیدگی کند، شورای عالی معادن کشور بوده که باید مسیر خود را طی کند.

رییس سازمان صمت خراسان رضوی اضافه کرد: ما در همان رای شورای معادن استان راه حل تعطیل نشدن معدن را داده و گفته ایم که فعلا این معدن در اختیار مرجع دولتی قرار می‌گیرد تا فعال شود و تا زمانی که مراجع رسیدگی لازم را داشته باشند، در هر صورت فعالیت معدن متوقف شده است.

وی همچنین اظهار کرد: فعلا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نمی‌تواند کار بهره برداری معدن ققنوس را انجام دهد، چون پروانه بهره برداری ندارد و امکان ادامه کار در آن نیست، اگر چنین کاری انجام دهد، دستگاه‌های نظارتی سراغ ما خواهند آمد که چرا معدنی که پروانه بهره برداری آن در آذرماه امسال به پایان رسیده، مورد بهره برداری قرار گرفته است؟

رجبی در خاتمه تصریح کرد: چنین معدنی که پروانه بهره برداری اش به پایان رسیده است یا باید بلافاصله به مزایده گذاشته شود یا با تدبیر شورای معادن استان به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) واگذار شود، فعلا این چند موضوع با هم تداخل پیدا کرده است و امکان بهره برداری از معدن ققنوس خواف در چهارچوب قوانین فعلی وجود ندارد.

حسین سنجرانی فرماندار خواف در ادامه این خبر گفت: رفع مشکل و فعالیت معدن سنگ آهن ققنوس تا ۱۰ روز آینده یا نهایتا تا نیمه اسفند خواهد بود.

سنجرانی یادآور شد: معادن ققنوس متشکل از سه معدن بوده که پروانه بهره برداری معدن شماره یک به پایان رسیده و تعطیل شده است و دو معدن دیگر در حال فعالیت است و نگرانی که برای کارگران این معدن درخصوص بیکاری آن‌ها وجود داشته رفع شده است.

فرماندار خواف تاکید کرد: در حال استفاده از بیمه بیکاری هستند و مشکلی برای دریافت حق و حقوق خود ندارند تا این مشکل رفع شود؛ تا ۱۰ روز آینده یا نهایتا تا نیمه اسفند آغاز به کار این معدن انجام شود و دوباره به فعالیت خود ادامه دهد.

وی اذعان کرد: دو ماه از متوقف شدن چرخ معدن ققنوس خواف می‌گذرد، معدن سنگ آهن خواف با حدود هزار کارگر، قدمت پروانه بهره برداری آن به ۲۰ سال قبل بازمی گردد و ارزش سرمایه گذاری آن هم به چهار تا پنج هزار میلیارد تومان می‌رسد.

سنجرانی در خاتمه خاطرنشان کرد: هر اقدامی سیر قانونی خود را دارد و باید از نظر قانونی شرایط لازم رعایت شود، در این زمینه تصمیم بر این شده این معدن تحت نظر ایمیدرو که نماینده آن نیز در سنگان حضور داشته است به طور موقت آغاز به کار کند و فعالیت خود را از سر بگیرد و پس از طی مراحل قانونی شرایط واگذاری به بهره بردار جدید بر اساس مناقصه‌های معمول انجام شود که در این صورت هر فردی می‌تواند در آن فرایند شرکت کند و بهره برداری را انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه