English

حسن پری پور:

افزایش دو فاز جدید به نیروگاه فردوسی مشهد

مدیر نیروگاه برق فردوسی مشهد بیان کرد: نیروگاه فردوسی دارای ۶ واحد گازی است که ۹۵۴ مگاوات ساعت برق تولید می‌کند و امسال با اضافه‌شدن فاز یک واحد بخار این مجموعه تولید برق آن به ۱۱۱۵ مگاوات ساعت رسیده است.

افزایش دو فاز جدید به نیروگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن پری پور مدیر نیروگاه برق فردوسی مشهد در خبری اعلام کرد: فاز ۲ و ۳ طرح توسعه این نیروگاه با مجموعه ظرفیت ۳۲۰ مگاوات ساعت تا سال آینده وارد مدار می‌شوند.

پری پور در ادامه این خبر با اشاره به ظرفیت نیروگاه فردوسی تصریح کرد: نیروگاه برق فردوسی یکی از مهم‌ترین نیروگاه‌های شرق کشور است که با تولید حدود ۲۶ هزارمگاوات در روز به شبکه‌ی تولید برق کشور کمک می‌کند.

مدیر نیروگاه برق فردوسی مشهد ادامه داد: نیروگاه فردوسی دارای ۶ واحد گازی است که ۹۵۴ مگاوات ساعت برق تولید می‌کند و امسال با اضافه‌شدن فاز یک واحد بخار این مجموعه تولید برق آن به ۱۱۱۵ مگاوات ساعت رسیده است.

وی همچنین با اشاره به نیروگاه های استان متذکر شد خراسان رضوی دارای ۷ نیروگاه گازی، بادی و سیکل ترکیبی است که با توان تولید برق ۴۱۵۵ مگاوات ساعت به شبکه‌ی برق رسانی کشور کمک می‌کند.

نیروگاه فردوسی

پری پور همچنین تاکید کرد: تولید برق در خراسان رضوی توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان انجام می‌گیرد که این شرکت علاوه بر این استان، استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی را نیز تحت پوشش خود دارد.

مدیر نیروگاه برق فردوسی مشهد یادآور شد: با افزوده‌شدن این دو فاز جدید  در حال بهره برداری به نیروگاه، روزانه ۳۸۴ هزار لیتر گازوئیل و سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

پری پور در خاتمه اظهار کرد: با توجه به تکنولوژی به روزی که در اختیار نیروگاه فردوسی است، این نیروگاه به جای سوخت مازوت که باعث آلودگی هوا می شود برق تولیدی خود را از گازوئیل و گاز تأمین می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه