English

مدیر فرهنگسرای رسانه اصفهان خبر داد:

برگزاری وبینار "بررسی پیامک های جعلی و رمز ارزها "

مدیر فرهنگسرای رسانه اصفهان از برگزاری وبینار "بررسی پیامک های جعلی و رمز ارزها " در روز 27 بهمن ماه خبر داد.

برگزاری وبینار "بررسی  پیامک های جعلی و رمز ارزها "

فاطمه شفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، گفت: وبینار آموزشی  "بررسی  پیامک های جعلی و رمز ارزها "  به همت فرهنگسرای رسانه  و با همکاری پلیس فتا روز 27 بهمن ماه ساعت 16  برگزار می شود.

وی در باره این برنامه بیان کرد: متاسفانه این روزها  کلاهبراداران با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثنا (سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی) پیامکی با محتوا‌هایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و... که در نهایت به یک لینک پرداخت برخط منتهی می‌شود برای شهروندان ارسال می‌کنند و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان شده نیز بسیار ناچیز است روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند.

شفیعی ادامه داد: متاسفانه همچنان شاهد آن هستیم که افراد سودجو از طریق ارسال پیامک های جعلی اقدام به کلاهبرداری یا ایجاد مزاحمت برای برخی از شهروندان نموده اند از این رو فرهنگسرای رسانه با همکاری پلیس فتا با حضور مصطفی پیرمرادیان (رییس اداره پیشگیری و تشخیص پلیس فتا ، فرماندهی انتظامی استان اصفهان) اقدام به برگزاری وبینار آموزشی شناسایی پیامک جعلی نموده که مباحث آموزشی تشخیص این پیامک ها در این دوره مطرح می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با وجود پیشرفت ها در حوزه فناوری رمزارز ها  مورد توجه مردم قرار گرفته اند که خرید و فروش رمزارزها  نیز گاهی خطراتی در بر دارد که بررسی این چالش ها مبحث دیگر این وبینار است.

مدیر فرهنگسرای رسانه تاکید کرد: هر چه آگاهی و سواد رسانه ای شهروندان بالاتر برود فرصت برای جعل و کلاهبرداری محدود تر می شود.

گفتنی است؛ این وبینار آموزشی ویژه عموم شهرندان و رایگان برگزار می شود، علاقمندان می توانند از طریق  لینک https://lms-esf.sohaapp.ir/isfahanmedia وارد وبینار شوند و گواهینامه معتبر دوره را نیز دریافت نمایند

 علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند  از طریق شماره واتس آپ 09130916727 اطلاعات خود را ارسال و یا با شماره تلفن فرهنگسرای رسانه  35544096 تماس بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه