English

عدم تخصیص تسهیلات تکلیفی اشتغال بانکها به مددجویان استان

جانشین معاونت اشتغال بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: بانک‌ها شیوه‌های مختلفی در تخصیص اعتبارات اشتغالی دارند و این پراکندگی و تنوع شیوه‌های بانکی، برنامه‌ریزی برای اشتغال را دچار مشکل می‌کند.

عدم تخصیص تسهیلات تکلیفی اشتغال بانکها به مددجویان استان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهنوش باغیشنی جانشین معاونت اشتغال بهزیستی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: بانک‌های پاسارگاد و گردشگری خراسان رضوی تا نیمه بهمن حتی یک ریال از تسهیلات تکلیفی اشتغال را تخصیص نداده‌اند.

باغیشنی در ادامه افزود: میانگین تخصیص اعتبارات در بانک‌های عامل اشتغال بهزیستی ۷۰ درصد تا نیمه بهمن بوده، بانک ملی که بیشترین سهم تسهیلات تکلیفی را دارد تنها ۲۰ درصد از این مبالغ را تخصیص داده است.

جانشین معاونت اشتغال بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد:  اگر بخواهیم اشتغال مددجویان بهزیستی، یک برنامه منظم و کارآمد داشته باشد باید وضعیت اعتبارات این بخش، در نیمه اول سال، کاملا روشن و مشخص باشد و تخصیص‌ها تا شروع نیمه دوم سال که معمولا اوج تقاضا‌های اشتغال فرا می‌رسد، کامل شود.

وی در ادامه این خبر تاکید کرد: بانک‌ها شیوه‌های مختلفی در تخصیص اعتبارات اشتغال دارند و این پراکندگی و تنوع شیوه‌های بانکی، برنامه‌ریزی برای اشتغال را دچار مشکل می‌کند.

جانشین معاونت اشتغال بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: برخی شهرستان‌ها هیچ شعبه‌ای از بعضی بانک‌ها ندارند و شهرستان‌های زیادی هستند که کلا فقط دو یا سه شعبه بانک دارند، بدیهی است که در این شهرستان‌ها اتکای مددجویان و کارشناسان بهزیستی فقط باید به همین شعب باشد و فقط اعتبارات بانک‌هایی را مد نظر داشته باشند که در این شهرستان‌ها شعبه دارند.

باغیشنی در خاتمه یادآور شد: وام اشتغال ۱۰۰ میلیون تومانی برای مددجویان که در پی ایجاد فرصت اشتغالی مستقل هستند برای تحقق تعهدات اشتغالی کافی به نظر نمی‌رسد، در بهزیستی  وامهای اشتغال شامل وام ایجاد اشتغال فردی، تسهیلات تکمیلی و توسعه‌ای، وام اشتغال کارفرمایی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی