English

مراسم اعتکاف برگزار می‌شود

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف از برگزاری مراسم اعتکاف در تمام شهرها بجز شهرهایی با وضعیت قرمز خبرداد.

مراسم اعتکاف برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای در نشست خبری اعضای ستاد مرکزی اعتکاف که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، ضمن اعلام خبر فوق، اظهار کرد: اعتکاف یک سنت آسمانی و ادیانی بوده و بر اساس آیات قرآنی حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) نخستین مامورین برای فضاسازی اعتکاف بودند.

وی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف پس از ائمه اطهار(ع) دچار یک مهجوریت شده بود، مطرح کرد: خوشبختانه شهر مقدس قم به برکت وجود حوزه‌های علمیه حدود صد سال است که میزبان مراسم معنوی اعتکاف است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب برگزاری عمومی مراسم اعتکاف شده است، عنوان کرد: قبل از انقلاب اسلامی مراسم اعتکاف تنها در میان علما و فقها رواج داشته اما به برکت انقلاب اسلامی امروز توانسته‌ایم فرهنگ اعتکاف را در جامعه پخش کنیم.

وی از تدوین سند راهبردی اعتکاف با چشم انداز 20 ساله یاد کرد و افزود: این سند راهبردی سه هدف ارتقاء کیفی اعتکاف در ایران و جهان، وحدت رویه برگزار کنندگان و تداوم روحیات معتکفین را دنبال می‌کند و بر اساس آن یک شورایی در تمام مراکز استان‌ها متشکل از نماینده ولی فقیه، دفتر تبلیغات و ستاد مرکزی اعتکاف به منظور پیش برد اهداف سند راهبردی اعتکاف تشکیل خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس و باتوجه به مصوبه ستاد ملی کرونا؛ مراسم معنوی اعتکاف در شهرهایی با وضعیت زرد و نارنجی و با 20 درصد ظرفیت مساجد و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه