English

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی:

هنرصنعت فرش هویت و اصالت آذربایجان است

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت اولویت دهی به مزیت های بومی تولیدی در استان ، هنر-صنعت فرش را هویت و اصالت آذربایجان دانست.

هنرصنعت فرش هویت و اصالت آذربایجان است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، صابر پرنیان در جمع اعضای اتحادیه ها، تشکل ها و انجمن های مختلف حوزه فرش استان با تاکید بر ضرورت اولویت دهی به مزیت های بومی تولیدی در استان ، هنر-صنعت فرش را هویت و اصالت آذربایجان دانست.

وی رفع عملی موانع تولید و صادرات در هنر – صنعت فرش که ثروت ملی ایران به ویژه آذربایجان شرقی است را اقدامی تحول آفرین در اشتغالزایی و تقویت تولید ملی برشمرد و افزود : باید از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، جامعه دانشگاهی بویژه دانشکده فرش استان و صاحبنظران و بزرگان فعال در حوزه گسترده فرش اعم از طراحان ، رنگرزان ، تولیدکنندگان فرش دستباف ، بافندگان روستایی و شهری و صادرکنندگان در مسیر ثروت آفرینی و اشتغالزایی استان بهره لازم را ببریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تقویت هنر صنعت فرش را در گرو نگاه نو و تحول در تمامی بخش های این حوزه ارزشمند ملی دانست و ادامه داد: با احصاء و دسته بندی دقیق مسائل می توانیم براساس اولویت بندی به سمت رونق تولید ، صادرات ، برندسازی ، تامین مالی جهت تامین مواد اولیه و تولید و فروش گام اثربخشی برداریم.

سلیمانی رئیس اداره فرش استان نیز با اشاره به ثبت جهانی فرش دستباف تبریز در سال 2015 ، افزود: با حمایت واقعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان هنر – صنعت فرش و تکیه بر توانمندی های موجود در استان از نظر نیروی انسانی ماهر و متخصص و طراحان برجسته می توانیم اهداف صادراتی را محقق ساخته و به بازارهای جهانی راه پیدا کنیم.

پیمان ارزی، تحریم ها و عدم صادرات از مبادی رسمی، بیمه بافندگان، تامین مالی تولید و فروش وتامین مواد اولیه از جمله مسائلی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه