English

با حضور رییس نظام پزشکی اصفهان انجام شد؛

برگزاری هفدهمین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی درمانگران اعتیاد استان اصفهان

هفدهمین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی درمانگران اعتیاد استان اصفهان با حضور رییس نظام پزشکی اصفهان برگزار شد.

برگزاری هفدهمین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی درمانگران اعتیاد استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، خلیلیان رییس هیات مدیره در ابتدای هفدهمین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی درمانگران اعتیاد استان اصفهان درمورد مسایل روز و چالش های صنف در عرصه های مختلف به ایراد سخن پرداخت و حضار نیز نظرات خود را پیرامون عناوین مهم در جلسه پیش رو با حضور منتظری، ریاست نظام پزشکی اصفهان مطرح کردند.

گفتنی است ؛ حاضرین طبق توافقات صورت گرفته در این جلسه در مورد عناوین مهم قابل طرح در زمان حضور ایشان به اجماع رسیدند.

در این نشست دکتر سهرابی گزارش جلسه هفتگی کمیته  آموزش و پژوهش را مطرح و خانم دکتر دهقان پیگیری مصوبات قبل در خصوص صدور کارت شناسایی بیماران واحد توسط انجمن برای جلوگیری از بازداشت مراجعین مراکز درمانی و ایمیل انجمن ارایه کرد و اصلاحیه و نظرات اخذ شد.

 در پایان این جلسه موضوعات مهم صنفی توسط حضار مطرح شد و ایشان نقطه نظرات خود را به همراه اعلام آمادگی، حمایت و تلاش برای همکاری همه جانبه اظهار کردند.

اهم موضوعات مطرح شده در این نشست به شرح ذیل می باشد:

1-  لزوم حضور نماینده  صنف در جلسات مختلف برای مشارکت در امر تصمیم سازی و البته انتقال چالش های موجود به اعضا.

2- همگرایی در بین انجمن های صنفی با محوریت نظام پزشکی به صورت مشهود بوجود بیاید تا حداکثر استفاده از بازوهای توانمند تخصصی در عرصه ی اجرا محقق شود.

3- امکانات مالی انجمن برای برداشتن قدم های اجرایی موثر بسیار محدود است و نیاز به کمک های مالی از طرف نظام پزشکی حتی به صورت محدود وجزیی لازم است.

4- نگاه منفی به خدمت گذاران درمانگران صنف بسیار آزاردهنده است لازم است نظام پزشکی جهت حفظ حقوق مادی و معنوی درمانگران را مدنظر قرار دهند.

5- در تصمیم گیری های اساسی که صنف متاثر واقع می شود از اعضا به عنوان کارشناس نظرسنجی شود.

6-  امکانات اداری اجرایی از جمله مانیتور برای جلسات آنلاین و اینترنت و فضای اختصاصی جهت قرار دادن اموال انجمن در نظام پزشکی در اختیار هیات مدیره قرار بگیرد.

7- تعیین تعرفه منطقی، اصولی و واقعی نیست و این مسئله باعث تنش مالی برای مراکز و همکاران شاغل در مراکز شده است.

8- ارتقای سطح آگاهی جامعه پزشکی مرتبط جهت هماهنگی در ارایه خدمات درمانی موثر بر جامعه هدف.

9- نیاز به هویت سازی در صنف با آموزش های علمی و اخلاقی جهت ارتقای کیفیت خدمات به بیماران به صورت هماهنگ بین دیگر متخصصان همکار در درمان اعتیاد.

منتظری رییس نظام پزشکی اصفهان بعد از استماع نظرات هیات مدیره و حضار محترم به مجموعه نکات ذیل اشاره کرد:

1- لزوم برخورد حرفه ای توسط کمیته  انضباطی صنف جهت تذکر و اقدام موثر با متخلفین در مراکز درمانی ترک اعتیاد برای تطهیر نگرش منفی از مراکز را یاد آور شدند.

2- ایشان از حضور نماینده صنف در جلسات مرتبط هم حمایت کردند.

3- در خصوص تقابل بین رشته ای، مثل مورد روانپزشکان و پزشکان ایشان تاکید نمودند نباید پررنگ شود و مصلحت بر این است که همه در کنار هم مسیر صنفی را پیش بگیرند.

4- در مورد صدا و سیما می شود گفت که بسیار ضعیف عمل کرده و آنها آگاهی کافی از مسیرهای متنوع درمان سوء مصرف مواد ندارند و اگر اعتراضی به محتوای یک برنامه وجود دارد باید مکاتبه و پیگیری نمود و یا درخواست برنامه ای جهت معرفی مراکز به عنوان متولی علمی این مهم و معضل اجتماعی ارایه شود.

5- در خصوص کمک مالی و حمایت از انجمن با وجود محدودیت ها قول مساعدت در حد توان را دادند.

6- درخواست نشست مشترک بین معاونت های مرتبط، نظام پزشکی و انجمن صنفی می تواند در موارد پیش آمده مطرح شده و نتایج موثری از آن کسب گردد.

7-  در صورت ارایه  مقاله و مطالب علمی امکان نشر در صفحات مجازی و بولتن سازمان نظام پزشکی وجود دارد.

8- در خصوص مشکل تعرفه نقطه نظرات خود را به صورت مکتوب با ارایه ی توضیحات و مستندات به سازمان ارایه نموده تا به آن از مسیر قانونی و اجرایی رسیدگی شود.

گفتنی است؛ در انتهای جلسه هیات مدیره انجمن صنفی درمانگران اعتیاد استان اصفهان احکام روسای کمیته ها توسط دکتر منتظری رییس نظام پزشکی اصفهان تقدیم شد.

نظام پزشکی 2

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه