English

علیرضا صداقت:

موج ششم بحران کرونا روز به‌ روز در حال شعله‌ورتر شدن است

عضو کمیته علمی ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در بخشهای مراقبت ویژه در مشهد نسبت به هفته‌های گذشته رشد هشت درصدی داشته است.

موج ششم بحران کرونا روز به‌ روز در حال شعله‌ورتر شدن است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا صداقت عضو کمیته علمی ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد: نیمی از بیماران کرونایی بستری در بخش های مراقبت ویژه در بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه، افراد واکسینه نشده و کسانی هستند که دُز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

صداقت در ادامه این خبر اضافه کرد: هم اکنون شاخص تزریق دز سوم واکسن در خراسان رضوی چهار درصد از میانگین کشوری کمتر است به طوری که این میزان در کشور بالای ۲۹ درصد و در خراسان رضوی کمتر از ۲۶ درصد است.

عضو کمیته علمی ستاد استانی مقابله با کرونا همچنین تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در بخشهای مراقبت ویژه در مشهد نسبت به هفته‌های گذشته رشد هشت درصدی داشته است و هم اکنون ۲۵ درصد تخت‌های ویژه اشغال شده اند.

وی در ادامه افزود: موج ششم بحران کرونا روز به‌ روز در حال شعله‌ورتر شدن است لذا  به محض داشتن علایمی همچون سردرد، سرگیجه، آبریزش بینی، گلودرد، خارش گلو، تب، سرفه مکرر و تنگی نفس باید بلافاصله به پزشک مراجعه شود.

صداقت تاکید کرد: کسانی که این علایم را دارند و در روزهای اخیر با افراد مشکوک به کرونا در ارتباط بوده و یا در سفر بوده‌اند نیاز است که به پزشک مراجعه کرده و هیچ گونه تأخیری در انجام این کار نداشته باشند و مشکل خود را یک سرماخوردگی معمولی تلقی نکنند.

عضو کمیته علمی ستاد استانی مقابله با کرونا متذکر شد: اگر نیازی به انجام آزمایش و گرفتن عکس و سی‌.تی‌.اسکن باشد حتماً از سوی پزشک تجویز می‌شود لذا افراد مشکوک تا زمانی که معاینه نشده اند نیازی به گرفتن موارد ذکر شده ندارند.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی در خصوص ویروس اومیکرون به‌طور ناقص و گاه نادرست به مردم اعلام شده بود درست است که عوارض اومیکرون کمتر از دلتاست اما میزان ابتلایش ۱۰ برابر آن بوده و متاسفانه همین تفکر نادرست میزان ریسک ابتلا و بستری در آی.سی.یوها  را بالا می برد.

عضو کمیته علمی ستاد استانی مقابله با کرونا یادآور شد: گرچه علایم بیماری کرونا در اکثر مبتلایان به ویروس اومیکرون خفیف بوده، اما در صورت بروز علائم هشدار دهنده همچون تعداد تنفس بیشتر از ۲۴ بار در یک دقیقه و بدون تب، تنگی نفس  با درصد اشباع اکسیژن زیر ۹۰ درصد، اٌفت فشارخون زیر ۹۰ میلی‌متر جیوه، کاهش سطح هوشیاری و کمبود آب و بی‌اشتهایی بسیار شدید باید بلافاصه به اورژانس مراجعه شود.

صداقت در خاتمه خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کودکان برای پیشگیری از اومیکرون بسیار اهمیت دارد و مهم است و واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ ساله هم اکنون در حال انجام است که خوشبختانه تا این لحظه مشکلی گزارش نشده است و در صورت تایید آن می‌توان شاهد انجام واکسیناسیون سنین پایین‌تر هم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه