English

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خبر داد:

کلاهبرداری با شگرد فروش چادر خودرو

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با شگرد تبلیغ فروش چادر خودرو در اینستاگرام 16 میلیارد کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

کلاهبرداری با شگرد فروش چادر خودرو

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از سوی فرد ناشناسی در اینستاگرام مورد کلاهبرداری قرار گرفته کارشناسان در تحقیقات خود دریافتند فرد شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تبلیغ فروش چادر خودرو مواجه شده و با فروشنده تماس می گیرد که فروشنده از او می خواهد تا مبلغ مورد نظر را به حسابش واریز کند تا کالا برایش ارسال شود .

وی گفت: فرد شاکی نیز خواسته فروشنده را اجابت کرده و مبلغ را به حساب او واریز می کند اما پس از چند روز که کالایی برایش ارسال نمی شود با فروشنده تماس می گیرد که وی دیگر به تماس هایش پاسخگو نبوده است.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد : کارشناسان بلافاصله اقدامات علمی وتخصصی خود در فضای مجازی را آغاز کرده و سرانجام محل سکونت این فرد شیاد را در یکی از استان های کشور شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی به استان مذکور رفته و وی را در یک اقدام ضربتی دستگیر می کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تا کنون 460 نفر مال باخته در این پرونده شناسایی شده است اظهار داشت: با بررسی تراکنش های مالی متهم مشخص شد میزان کلاهبرداری های صورت گرفته توسط وی 16 میلیارد است که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه شبکه های اجتماعی اینستاگرام محل امنی برای خرید و فروش کالا نیست اظهار داشت: متاسفانه مردم به راحتی به تبلیغات فریبنده ای که در این شبکه ارائه می شود اعتماد کرده و سرمایه های خود را به حساب افراد کلاهبردار واریز می کنند.

وی دریافت وجوه کم از مشتریان را یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری برشمرد و گفت: از آنجا که مبلغ کلاهبرداری شده کم و ناچیز است به همین خاطر کسی حاضر نمی شود برای مبلغی مثلاً 100 یا200 هزار تومان به دادگستری مراجعه کرده و مراحل شکایت را طی کند و همین امر باعث می شود که مجرم بتواند به راحتی حجم بسیاری زیادی از افراد در استان های مختلف را با این شگرد فریب داده و پول کلانی را به جیب بزند.

سرهنگ مرتضوی از پاسخگویی شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری استان اصفهان از طریق سامانه تلفنی 110 خبر داد و گفت: از شهروندان می خواهیم که به محض اطلاع از وقوع یک جرم و کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع را با کارشناسان ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت با این مجرمان برخورد شده و جلوی کلاهبرداری های وسیع آنها گرفته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه