English

آیت الله سید احمد علم الهدی:

جوانان ما باید شرایط دوران قبل از انقلاب را بشناسند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید رییس سازمان سیا گفت که ما ایران را برای خود ساخته بودیم و فکر نمی‌کردیم این گونه از دست ما خارج شود.

جوانان ما باید شرایط دوران قبل از انقلاب را بشناسند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: باید برای بسیاری از جوانان امروز که دوران ستمشاهی را درک نکرده اند تبیین شود که شکل گیری این انقلاب در میان همه کشورها و ملت های دنیا بی نظیر بود و با توفیق الهی و امدادهای غیبی به پیروزی رسید.

آیت الله علم الهدی این سخنان را در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد در حرم رضوی  اظهار کرد و ادامه داد: در آن دوران گروه های چپگرا و راستگرای مختلفی قصد قیام بر ضد نظام ستمشاهی را داشتند ولی چون اتکای آنها به استکبار شرق و غرب بود نتوانستند به نتیجه برسند.

امام جمعه مشهد همچنین در ادامه این خطبه اضافه کرد: این انقلاب با الهام از قیام حضرت حسین بن علی (ع) و  واقعه عاشورا و رهبری که به فرهنگ عاشورایی معتقد بود هدایت شد و به نتیجه رسید.

وی تاکید کرد: جوانان ما باید شرایط دوران قبل از انقلاب را بشناسند که موقعیت راهبردی ایران چرا مورد توجه استکبار جهانی بود؟ زیرا ثروت‌های خدادادی مانند معادن، نفت، گاز، آب و خاک این کشور بی نظیر است و از سوی دیگر این کشور ضمن ارتباط با قاره های اروپا و آفریقا محور اتصال کشورهای شمال آسیای میانه با سایر کشورهاست و به همین دلیل در زمان جنگ های جهانی مورد توجه کشورهای استعمارگر بود.

آیت الله علم الهدی در ادامه تصریح کرد: رضا خان و پسرش که خود از طرف کشورهای انگلستان و آمریکا در منطقه ژاندارم معرفی می کردند در واقع ایران را فدای آنها کردند و مردم ایران را  تحقیر کرده بودند و در همین مشهد و در روستاهای اطراف شهر جاده های دسترسی نامناسب بود و روستاها از نعمت روشنایی بی بهره بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید رییس سازمان سیا گفت که ما ایران را برای خود ساخته بودیم و فکر نمی‌کردیم این گونه از دست ما خارج شود و ثروت این کشور آن زمان در اختیار اقلیتی بود که آن را در خارج از کشور سرمایه گذاری کردند و اکنون هم با اتکای به آن اموال در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به ضایعه درگذشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی یادآور شد: ایشان سرمایه ای بزرگ برای جهان تشیع و روحانیت بود که تا آخرین لحظات عمر با برکتش قلم از دست او نیفتاد و خداوند به او توفیق داد تا به اسلام خدمت گزاری کند.

آیت الله علم الهدی در خاتمه متذکر شد: رهبر انقلاب ایشان را یکی از ارکان و استوانه هایی دانست که از دهه ۲۰ بر بسیاری از مسائل حوزه علمیه تاثیر گذار بود و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر جریان قانون گذاری کشور و تطابق آن با احکام شریعت در شورای نگهبان نظارت داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه