English

شهردار اصفهان:

تکمیل خط ۲ مترو در صدر برنامه‌های مدیریت شهری است

شهردار اصفهان گفت: با وجود همه مشکلاتی که برای تأمین اعتبار پروژه قطار شهری وجود دارد، احداث خط 2، توسعه خط یک و آغاز خط سه مترو، در زمره مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری در این دوره است.

تکمیل خط 2 مترو در صدر برنامه‌های مدیریت شهری است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علی قاسم‌زاده در آئین ورود دستگاه حفار مکانیزه TBM مترو اصفهان به ایستگاه شهید خرازی، اظهار کرد: بخش زیادی از جامعه امروز، پیروزی انقلاب در سال ۵۷ را مشاهده نکرده‌اند و خط کش نسل امروز برای سنجش توانمندی نظام، رفع مسائل و مشکلات کشور است.

وی افزود: اگر اعتقاد داریم این انقلاب به حق بوده و برای حفظ آن باید تلاش کرد، پس مسیری جز کمک به رفع مسائل کنونی جامعه پیش رویمان وجود ندارد و برای آن باید تلاش کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مشکل ترافیک و نوسازی ناوگان حمل‌و نقل عمومی یکی از مسائل بزرگ کشور است، گفت: از زمانی که به عنوان شهردار فعالیت خود را آغاز کردم، یکی از تقاضاهای مهم شهروندان، کاهش ترافیک شهر بوده که آلودگی هوا نیز یکی از نتایج آن است.

تنها ۲۲ درصد شهروندان از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه برای خدمت به انقلاب در شرایط کنونی هیچ امری مهم‌تر از حل مسائل جامعه نیست، اضافه کرد: در بخش حمل‌و نقل عمومی ابتدا باید زیرساخت‌ها را توسعه داد. درحال حاضر، به رغم وجود خط یک مترو، خطوط اتوبوسرانی و تاکسی‌رانی، فقط ۲۲ درصد مردم از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند که سهم مترو از این مقدار فقط ۱.۷ درصد است.

وی تاکید کرد: برای ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی باید در راستای گسترش زیرساخت‌ها قدم برداریم که بهترین روش آن توسعه مترو است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلاتی که برای تأمین اعتبار پروژه قطار شهری وجود دارد، احداث خط دو، توسعه خط یک و آغاز خط سه مترو جزء مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری در این دوره است چراکه برای کاهش آلودگی هوا و امنیت حمل و نقل، با وجود تمام مشکلات مالی موجود، راهی به جز گسترش و توسعه قطار شهری وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه