English

شهردار اصفهان خبر داد:

هزینه ۵ هزار میلیارد تومان طی دو سال برای احداث متروی اصفهان

شهردار اصفهان بیان داشت: تاکنون در قالب زمین، اوراق مشارکت و اعتبار نقدی 5 هزار میلیارد تومان در خط دوم متروی اصفهان هزینه شده است.

هزینه 5 هزار میلیارد تومان طی دو سال برای احداث متروی اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، قدرت اله نوروزی در جلسه سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و تبیین ساختار اجرایی قطارهای شهری استان اصفهان گفت: تاکنون در قالب زمین، اوراق مشارکت و اعتبار نقدی 5 هزار میلیارد تومان در خط دوم متروی اصفهان هزینه شده است که برای تکمیل این خط به ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است. 

وی با اشاره به اینکه باید قطار حومه‌ای را تقویت کنیم تا روزانه ۱۰ هزار اتوبوس از صنایع اطراف، وارد اصفهان نشود، اظهار کرد: از همین رو باید به شهرهای همجوار توجه کرد تا کلانشهر اصفهان کمتر آسیب ببیند.  

نوروزی ادامه داد: باید گام نخست در اجرای قطارهای حومه ای به گونه‌ای برداشته شود که مسیرها را هموار کند، البته یکی از پیچیده‌ترین کارها در این زمینه استفاده از اوراق مشارکت است.

شهردار اصفهان ...

احداث هر کیلومتر قطار شهری ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد

شهردار اصفهان با بیان اینکه احداث هر کیلومتر قطار شهری ۵۰ میلیون دلار هزینه در بر دارد، اما در واقع این هزینه ۵۵ میلیون دلار است، گفت: اگر بهای هر دلار را ۳۲ هزار تومان حساب کنیم، احداث هر کیلومتر قطار شهری یک ‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و با نرخ فعلی دلار، یک‌ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل خط دو مترو به ۳۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی دیگر نیاز دارد، گفت: تاکنون با نرخ فعلی دلار برای خط دو مترو اصفهان پنج هزار میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت، زمین و پول در دو سال اخیر هزینه شده است.

نوروزی افزود: همچنین با نرخ فعلی دلار برای احداث خط یک مترو اصفهان ۲۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌هایی به ارزش حدود یکصد هزار میلیارد تومان در شهر احداث شود تا امکان ارائه خدمات از طریق قطارهای حومه‌ای فراهم شود، گفت: اگر حجم عظیم سرمایه‌گذاری مورد نیاز در طرح ایجاد قطارهای حومه‌ای مورد توجه قرار نگیرد، اتصال این خطوط نیز امکان پذیر نخواهد بود.

شهردار اصفهان هزینه جابجایی مسافر در متروی اصفهان را معادل 17 هزار تومان عنوان کرد و افزود: این در حالی است که از مسافران یک هزار و 200 تومان دریافت می شود. 

قدرت اله نوروزی به نظر قانون گذار در مورد مترو در قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اشاره و اظهار کرد: در فراز نخست این قانون راه و شهرسازی مکلف شده با رعایت سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون اجرای سیاست‌های شرکت حمل و نقل ریلی مسافری، خطوط حومه‌ای را با هدف ساماندهی حاشیه شهرها و توسعه امور حمل و نقل ریلی حومه‌ای در زیر مجموعه شرکت راه آهن تشکیل دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه