English

تحقق ۷۴ درصدی صادراتی غیرنفتی از مرزهای کرمانشاه در ۹ ماهه سال جاری

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت:در ۹ ماهه امسال با ثبت رقم دو میلیارد و ۱۱۵ میلیون دلار صادرات، ۷۴ درصد هدف‌گذاری در نظر گرفته شده را محقق کردیم.

تحقق ۷۴ درصدی صادراتی غیرنفتی از مرزهای کرمانشاه در ۹ ماهه سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به تحلیل سازمان توسعه تجارت از وضعیت صادرات غیرنفتی ۹ ماهه کشور، گفت: برای سال ۱۴۰۰ حدود ۴۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کل کشور هدف‌گذاری شده که خوشبختانه تا پایان ۹ ماهه امسال ۷۷,۵ درصد آن محقق شده است.

کیوان کاشفی ادامه داد: با توجه به میزان صادراتی که در ۹ ماهه امسال در کل کشور داشتیم، حدود ۲,۵ درصد هم از هدف‌گذاری انجام شده جلوتر هستیم.

به گفته رئیس اتاق کرمانشاه، ۸۵ درصد کل صادرات ایران به ۱۷ کشور شامل کشورهای همسایه به‌اضافه هند و چین بوده و ۷۱ درصد صادرات صورت گرفته نیز صرفاً به ۱۵ کشور همسایه اختصاص داشته است.

کاشفی از وضعیت مناسب استان کرمانشاه نیز در صادرات غیرنفتی امسال کشور یاد کرد و افزود: بر اساس آمار سازمان توسعه تجارت، کرمانشاه بعد از استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و آذربایجان غربی جایگاه پنجم کشور را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که سه استان جنوبی کشور دارای بنادر فعالی هستند و سهم قابل‌توجهی از صادرات آنها محصولات پتروشیمی است.

رئیس اتاق کرمانشاه اظهار کرد: این وضعیت نشان می‌دهد که کرمانشاه به لحاظ پتانسیل‌های تجاری و ظرفیت‌های صادراتی در کشور بسیار قابل‌توجه است.

کاشفی هدف صادراتی که برای سال ۱۴۰۰ استان کرمانشاه از سهمیه ۴۵ میلیارد دلاری کشور در نظر گرفته شده را دو میلیارد و ۸۵۳ میلیون دلار برآورد کرد و یادآور شد: در ۹ ماهه امسال با ثبت رقم دو میلیارد و ۱۱۵ میلیون دلار صادرات، ۷۴ درصد هدف‌گذاری در نظر گرفته شده را محقق کردیم.

وی تأکید کرد: اگر میعانات گازی را هم محاسبه کنیم ۹۸ درصد سهمیه صادرات سال ۱۴۰۰ استان کرمانشاه محقق شده است.

رئیس اتاق کرمانشاه پیش‌بینی کرد: تا پایان سال سهمیه دو میلیارد و ۸۵۳ میلیون دلاری صادرات استان را به همت تلاش تجار و تولیدکنندگان استان محقق شود و اگر برخی زیرساخت‌ها در استان فراهم شود، برای سال ۱۴۰۱ رقم صادرات سه میلیارد دلاری هم قابل تحقق باشد.

کاشفی زیرساخت‌های مرزی مانند سومار و خصوصاً جاده دسترسی این مرز را از مهم‌ترین این موارد برشمرد که بهبود آن می‌تواند کمک شایانی به توسعه صادرات استان کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی