English

مرکز استان ایلام همچنان بدون شهردار؛

اعضای شورای شهر ایلام به اختلافات پایان دهند

از زمان روی کار آمدن شورای ششم شهر ایلام شاهد اختلافات و حواشی از سوی اعضای این شورا بوده‌ایم که ادامه این روند مشکلات بسیاری را در حوزه مدیریت شهری بدنبال داشته ‌است.

اعضای شورای شهر ایلام به اختلافات پایان دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، قطعا یکی از وظایف اصلی شورای شهر انتخاب شهردار است و طبق قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی، شورای شهر موظف است بلافاصله پس‌از رسمیت یافتن نسبت‌ به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کند، روالی که متأسفانه در شهر ایلام نادیده گرفته‌ شده و پس‌از گذشت حدود ۶ ماه از رسمیت یافتن همچنان مورد بی توجهی برخی از اعضای شورای شهر ایلام قرار دارد.

بدون‌شک شهرداران عهده‌دار یکی از مهمترین مناصب اجرایی کشور هستند و هر تصمیم آنها مستقیماً بر زندگی شهروندان اثرگذار است و می‌تواند محیط زندگی آن‌ها را دستخوش تغییرات مختلف کند و مسلما آنچه از شورای شهر انتظار می‌رود، بکار گرفتن تجربیات خوب و بد ادوار قبلی شورا، کنارگذاشتن اختلافات و حاشیه ها به منظور کمک به توسعه و پیشرفت شهر، حل مشکلات آن و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.

 

ضرورت انتخاب ارجح از سوی اعضای شورای اسلامی شهر

 

هادی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام اظهار داشت: صحبت برخی از رسانه‌ها مبنی‌بر تلاش اقلیت شورا جهت انتخاب شهردار از بین گزینه‌های موردنظر اقلیت صحت ندارد.

عضو شورای شهر ایلام با بیان این‌که اکثریت و اقلیت شورا توسط مردم تعیین‌شده و باید پاسخ‌گو باشند و در رأی‌گیری و انتخاب شهردار سهیم باشند خاطرنشان کرد: بر اساس روال قانونی باید مدارک، رزومه و... گزینه‌های متقاضی تصدی مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفته و پس از انتخاب افراد واجد شرایط رأی‌گیری انجام می‌شود، اما متأسفانه این امر توسط برخی از اعضای شورای شهر مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک باید از بین گزینه‌های واجد شرایط فرد ارجح و کسی که با شهر و مشکلات شهری آشناست انتخاب شود و ما در تلاشیم این مهم محقق گردد.

 

عادی بودن تضارب آرا بین اعضای شورای شهر

 

عبدالصاحب نادری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج اظهار داشت: فرمانداران نقشی در انتخاب شهردار نداشته بلکه وظیفه نظارت بر انتخاب قانونی شهردار را برعهده دارند.

فرماندار ایلام با اشاره به اینکه در راستای صحبت‌های روزهای گذشته و توصیه استاندار و همچنین جلوگیری از بروز تنش ضمن شرکت در جلسه اخیر شورای شهر ایلام رایزنی‌هایی با اعضا شورا انجام شده افزود: تضارب آرا در بین اعضای شورای شهر عادی است اما باید تلاش شود بهترین و اصلح‌ترین گزینه جهت مدیریت شهری انتخاب گردد و قطعا رسانه‌ها نیز نقش مؤثری در این خصوص برعهده دارند.

 

تلاش شورای اسلامی شهر ایلام جهت انتخاب شهردار

 

سعید انوری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج گفت: اختلاف‌نظر اعضای شورا امری طبیعی است اما نباید این اختلاف‌نظر و تضارب آرا برای مردم و مدیریت شهری مشکل‌ساز شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ایلام خاطرنشان کرد: تلاش می ‌کنیم در فضای آرام حدود ۱۵ گزینه مناسب برای تصدی مدیریت شهری را مورد بررسی قرار دهیم و امید است اعضای شورای شهر به اجماع نهایی برسند.

انوری در پایان با بیان اینکه امید است فرماندار و مسئولین عالی اجرایی استان نیز در صورت ضرورت شورا را جهت انتخاب شهردار یاری نمایند اظهار داشت: با توجه به مشکلات حوزه شهری و تاخیر در انتخاب شهردار ضمن عذرخواهی از شهروندان تلاش خواهیم کرد هرچه زودتر این مشکل مرتفع و اعضا به یک اجماع نهایی در خصوص تعیین شهردار برسند.

اهمیت انتخاب شهردار مطلوب شهر ایلام توسط منتخبین شورای ششم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و این انتخاب باید با در نظر گرفتن شاخص‌های کلیدی و معیارهای اصولی انجام گیرد.

از این رو ضروری است با توجه به اینکه شهرداری مهمترین و تاثیرگذارترین نهاد شهری بوده و بیشترین نقش را در زندگی روزمره مردم یک شهر دارد، اعضای شورای اسلامی شهر ایلام تلاش کنند با کنار گذاشتن اختلافات فرد اصلح را برای تصدی مدیریت شهری انتخاب کرده و به حواشی و اختلافات پایان دهند.

 

خبرنگار: مریم نظری

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه