English

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

انهدام باند ۶ نفره سرقت مسلحانه از منازل/ کشف ۲۵ میلیارد ریال اموال مسروقه

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام باند 6 نفره سرقت مسلحانه از منازل در عملیات هوشمندانه کاراگاهان پلیس آگاهی شهرستان لنجان خبر داد.

انهدام باند 6 نفره سرقت مسلحانه از منازل/ کشف 25 میلیارد ریال اموال مسروقه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سردارمحمدرضا میرحیدری گفت: اعضای باند 6 نفره غیر بومی که در استان های اصفهان،بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، البرز و کرمانشاه اقدام به سرقت مسلحانه از منازل می کردند توسط پلیس آگاهی شهرستان لنجان دستگیر و 25 میلیارد ریال اموال مسروقه نیز از مالخران این پرونده کشف شد.

وی بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل مردم در شهرستان لنجان که سارقان با تهدید صاحبان منازل وجه نقد، طلاجات، سکه ها و اشیای با ارزش آنها را به سرقت می بردند موضوع به صورت ویژه و با حساسیت بالا دردستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پس از بررسی محل های وقوع سرقت و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه دریافتند که این سرقت ها توسط اعضای یک باند 6 نفره از سارقان غیر بومی و در حرکت رخ داده که در چندین استان دیگر کشور نیز مرتکب سرقت شده و از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی این استان ها تحت تعقیب هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: سرانجام پس از چندین شبانه روز کار پیچیده پلیسی کارآگاهان متوجه شدند که سارقان وارد استان شده و قصد دارند در نقطه دیگر مجدداً مرتکب سرقت شوند که بلافاصله طی یک عملیات ضربتی خودروی متهمان در محور مورچه خورت شناسایی و متوقف شد و 3 نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در ادامه با اعترافات متهمان دستگیرشده سرکرده و 2نفر دیگر از متهمان که یکی از متهمان یک زن بوده که سارقان از وی برای گمراه کردن مردم و ماموران در سرقت های خود استفاده می کردند طی عملیاتی منسجم و حساب شده با هماهنگی های قضائی در مخفیگاه خود واقع در غرب کشور دستگیر شدند.

سردار میرحیدری به کشف یک قبضه کلت کمری به همراه فشنگ های مربوطه از مخفیگاه سرکرده باند مذکور خبر داد و گفت: سارقان در تحقیقات صورت گرفته به 38 فقره سرقت از منازل مردم شهرستان لنجان با استفاده از تهدید سلاح اعتراف کرده و در این رابطه 2 مالخر اموال مسروقه را نیز معرفی کردند که بلافاصله افراد مذکور نیز دستگیر و از مخفیگاه آنان مجسمه های برنزی، سکه، طلاجات و اشیای تزئینی به ارزش 25 میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در استعلام های صورت گرفته مشخص شد اعضای این باند علاوه بر استان اصفهان در استان های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری،البرز و کرمانشاه نیز مرتکب سرقت از منازل شدند اظهارداشت: این افراد در هر استانی منازلی را به مدت کوتاهی اجاره کرده و پس از شناسایی افراد متمول و تعقیب آنها در فرصت مناسب اقدام به سرقت از منازلشان می کردند.

سردار میرحیدری از طرح ویژه ای به منظور شناسایی و مقابله با مجرمان در حرکت خبر داد و گفت: هوشمند سازی ایست و بازرسی ها در محورهای استان را با کمک سایر دستگاه ها دنبال کردیم و تمامی سارقان سابقه دار و مجرمان در حرکت حین ورود به استان شناسایی و نسبت به برخورد سریع آنها اقدام می شود.

فرمانده  انتظامی استان همچنین در خصوص اجاره دادن منازل به افراد مجرم هشدار داد و گفت: طی هماهنگی هایی که با مقامات قضائی استان صورت گرفته از این پس افرادی که منازل خود را در اختیار افراد مجرم و سارقان قرار دهند نیز به اتهام معاونت در جرم تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه