English

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مبارزه با قاچاق کالا به صورت گسترده و کلان در مرزها باشد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اولویت دستگاه‌های مسئول برای مبارزه با قاچاق کالا باید به صورت گسترده و کلان باشد نه اینکه اجناس کمی از یک مغازه‌دار توقیف شود و آن مسئول افتخار کند به اینکه با قاچاق کالا، مبارزه کرده است.

مبارزه با قاچاق کالا به صورت گسترده و کلان در مرزها باشد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیر کل گمرک استان اصفهان گفت: اجرای قانون، بدون تعامل با مردم نتیجه مطلوبی ندارد و مسئولان قوانین را با تعامل و همراهی با مردم اجرایی کنند تا رضایت مندی افزایش یابد.

وی افزود: اولویت دستگاه‌های مسئول برای مبارزه با قاچاق کالا باید به صورت گسترده و کلان باشد نه اینکه اجناس کمی از یک مغازه‌دار توقیف شود و آن مسئول افتخار کند به اینکه با قاچاق کالا، مبارزه کرده است.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: بنابراین نباید جنس فردی که دارای برگ سبز است و جنسی را که از شهرهای مرزی کشور آورده به عنوان قاچاق شناخته شود؛ دولت باید مبادی اصلی قاچاق کالا را بررسی کند.

عضو خبرگان رهبری افزود: تمامی دفاتر گمرک باید در خود گمرک مستقر باشند نه اینکه در بندرعباس و دیگر نقاط، بارگیری صورت بگیرد و دفاتر اداری آن در تهران، استان‌ها و شهرستانها دایر باشد.

وی خاطرنشان کرد: گمرک باید معیارش یکی باشد و موجب سردرگمی مردم نشود.

امام جمعه اصفهان افزود: از مهمترین اولویت هایی که در گمرک باید مدنظر قرار بگیرد برابری توزین ها هست.

مدیر کل گمرک استان هم گفت: یکی از اقدام های موثری که در گمرک ایجاد شد حذف اسناد بود که با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی بسیاری از اسناد به صورت مجازی صادر می شوند.

رسول کوهستانی پزوه افزود: دو وظیفه اعمال قوانین شامل ۵۰ قانون و موافقت‌نامه و نظارت را با هماهنگی با ۲۵ سازمان و نهاد مرجع صدور مجوز، انجام می‌دهد.

وی گفت: درآمد گمرکات استان در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری  هفت هزار و ۶۵ میلیارد ریال بوده که ۱۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

کوهستانی‌ افزود: در این مدت یادشده ۲۴۱ فقره مجوز ورود موقت به ارزش ۲۶ میلیون دلار صادر شده است.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای نخست امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۳۹ میلیون دلار صادرات از مبدا استان داشته ایم که فقط در طول سال ۹۹ صادرات از گمرکات اصفهان رقمی بالغ بر ۲ میلیاردو ۳۸۱ میلیون دلار بوده است که رشد ۱۱۰ میلیون دلاری نسبت به پارسال دارد.

مدیرکل گمرکات اصفهان افزود: در سال ۹۹ میزان واردات کالا ۵۶۳ میلیون دلار بوده که در ۱۰ ماه نخست امسال این رقم به ۵۲۷ میلیون دلار رسیده است.

وی بیان داشت: امسال نیز رشد پرونده های قضایی  گمرکات نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد افزایش یافته است.

کوهستانی گفت: استان اصفهان بیش از ۹هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی فعال دارد که  ۴۹ درصد سهم فولاد و ۱۵ درصد هم سهم فرآورده‌های نفتی است.

گمرک اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه