English

مرتضی بختیاری:

حدود هزار واحد مسکونی ۱۰۰درصد تخریبی است

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه حدود چهار هزار خانه نیازمند ایزوگام است گفت: حدود هزار واحد مسکونی 100درصد تخریبی است.

حدود هزار واحد مسکونی 100درصد تخریبی است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور در سفر به هرمزگان و بازدید از مناطق سیل زده میناب به باران‌های سیل آسا در جنوب کشور اشاره و اظهارداشت: با بارش دو سامانه پر فشار بیش از پنج هزار و 100واحد مسکونی خانواده‌های مددجوی کمیته‌امداد تخریب و مشکل دار شده است.

وی با بیان اینکه حدود چهار هزار خانه نیازمند ایزوگام است که کار آن از فردا آغاز خواهد شد، گفت: حدود هزار واحد مسکونی 100درصد تخریبی است که منتظر هستیم گروه ارزیاب بنیاد مسکن که متولی این کار است ارزیابی ها را برای خانه هایی که نیاز به تخریب کامل برای ساخت مجدد است مشخص کند و کار را از هفته آینده آغاز کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به خراب شدن وسایل مردم در سیل اخیر عنوان کرد: طبق گزارش هایی که مدیر کمیته‌امداد هرمزگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کرده اند، اعتبار خوبی توسط سازمان مستضعفین برای شرق هرمزگان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه توزیع پتو در بین سیل زدگان انجام شده است، افزود: بخش دوم وسایل نیز در هفته جاری و یا اوایل هفته آینده تحویل داده خواهد شد.

رئیس کمیته امداد کشور تصریح کرد: بسیاری از واحد های مسکونی مناطق سیل زده هرمزگان قابل سکونت نیستند و باید کامل تخریب و به کمک نهادهای مختلف منزل برای مردم ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه منازلی که نیاز به تعمیر دارند با توجه به آب و هوای این منطقه باید سریع تر ترمیم آن آغاز شود، گفت: نهادهای مختلف از جمله بسیج سازندگی، قرارگاه مدینه منوره کارهای بزرگی را در مناطق سیل زده هرمزگان انجام داده‌اند.

بختیاری عنوان کرد: با گزارشاتی که توسط فرماندار، امام جمعه میناب و نماینده مجلس ارائه شد قرارگاه مدینه منوره با احداث سیل بند جلوی خیلی از خسارت ها را گرفته است.

وی بیان کرد: در سیل اخیر یک مستمری فوق العاده به مددجویان مناطق سیل زده هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس واریز شد.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه برخی از مددجویان سیل زده در چادر زندگی می کنند، خاطر نشان کرد: زندگی در چادر مشقت های خاص خودش را دارد لذا بهتر است هرچه سریع تر منازل آن ها بازسازی و تحویل داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه