English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد:

افزایش روند شیوع اُمیکرون در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به افزایش روند شیوع اُمیکرون در مازندران گفت: همه افراد بالای 18 سالی که زمان تزریق دوز سوم آن‌ها فرا رسیده حتماً برای تزریق اقدام کنند.

افزایش روند شیوع اُمیکرون در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر مصطفی جوانیان با اشاره به افزایش شمار مبتلایان سرپایی از هفته گذشته در استان اظهار داشت: پیش بینی می شود تعداد بستری‌ها از اواخر این هفته و همچنین هفته‌های بعد افزایشی شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش شهر‌های زرد در استان بر اساس آخرین اطلاعات رنگ بندی کرونایی در نرم افزار ماسک وزارت بهداشت توصیه می شود؛ همه افراد بالای 18 سالی که زمان تزریق دوز سوم آن‌ها فرا رسیده حتماً برای تزریق اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه ستاد کرونا احتمالاً هفته‌ آینده درباره بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و تالار‌ها تصمیمات جدیدی خواهد گرفت، تصریح کرد: بهترین و مؤثرترین راه برای پیشگیری از این بیماری استفاده از ماسک، خودداری از تجمع و فاصله گذاری اجتماعی است.

وی ابراز داشت: افرادی که حتی کوچکترین علائم سرماخوردگی حتی گلودرد دارند تصور نکنند تنها دچار یک سرماخوردگی شده و در تجمعع حاضر شوند زیرا علائم این بیماری مانند سرماخوردگی است که شامل تب، عطسه، گلودرد، آب ریزش بینی و درد مفاصل می‌شود.

جوانیان گفت: برای برخی افراد کرونا ممکن است در حد گلودرد باشد اما برای افراد پرخطر می‌تواند موجب ایجاد یک بیماری مرگبار شود.

وی تأکید کرد: افرادی که بیش از 3 ماه از دوز دوم آن‌ها گذشته هر چه زودتر برای تزریق دوز سوم اقدام کنند که در خفیف‌تر شدن علائم بیماری مؤثر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: امیکرون یک ویروس جهش یافته از کرونا است که قدرت شیوع بالاتری در مقایسه با سویه قبلی یعنی دلتا دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه