English

علی اصغر انجیدنی:

زنگ خطر موج ششم کرونا در خراسان رضوی به صدا درآمد

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی بیان کرد: در تمام کشور موارد شناسایی شده سویه اومیکرون افزایش چشمگیری یافته است و کم کم سویه اومیکرون به عنوان سویه غالب مبتلایان به بیماری کرونا شناخته می‌شود.

زنگ خطر موج ششم کرونا در خراسان رضوی به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر انجیدنی دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: افزایش چشمگیر سویه جدید اومیکرون در کشور، بیانگر به صدا درآمدن زنگ خطر موج ششم کرونا با سویه غالب اومیکرون در خراسان رضوی و کشور است.

انجیدنی در ادامه این خبر اظهار کرد: در حال حاضر شاهد آن هستیم که در تمام کشور موارد شناسایی شده سویه اومیکرون افزایش چشمگیری یافته است و کم کم سویه اومیکرون به عنوان سویه غالب مبتلایان به بیماری کرونا شناخته می‌شود بنا بر این سویه اومیکرون از هر زمانی به ما نزدیکتر است.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی همچنین گفت: براین اساس در قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد که به صورت شبانه‌روزی فعال است همزمان با هماهنگی تمام قرارگاه‌های دانشگاه‌های استان تلاش کردیم که ضمن ایجاد و کسب آمادگی لازم برای موج احتمالی بعدی، اقداماتی که نیاز است به فوریت انجام گیرد.

وی در ادامه افزود: تکمیل واکسیناسیون و دریافت دُز سوم یکی از اصلی‌ترین موارد پیشگیری از همه گیری شدید بیماری کروناست که در دستور کار قرارگاه مزبور قرار گرفته است همچنین تشویق افرادی که هنوز دُز اول و دوم واکسن کرونای خود را دریافت نکرده اند برای واکسیناسیون مورد تاکید است.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی

انجیدنی یادآور شد: هم‌اکنون متوسط دریافت دز سوم واکسن کرونا در استان خراسان رضوی حدود ۲۰ درصد جمعیت واجد شرایط است که این میزان باید افزایش یابد و با توجه به این که سویه اومیکرون بسیار مسری است رعایت پروتکلهای بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها نیز از دیگر موارد مورد تاکید در حوزه پیشگیری است.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی تاکید کرد: استفاده از ماسک و تهویه مناسب اتاق به ویژه در مدارس و توجه به واکسیناسیون معلمان و کارکنان مدارس و دانش آموزان بالای ۱۲ سال، فعالیت مهدهای کودک مشروط بر واکسیناسیون مربیان مهد و والدین کودکان برای پیشگیری از ورود به موج ششم کرونا ضروری است تا اگر موجی هم اتفاق افتاد کم دامنه باشد.

انجیدنی در خاتمه خاطرنشان کرد: در خصوص سایر موارد از جمله مدیریت تخت‌های بیمارستانی مشکلی در حال حاضر وجود ندارد و شرایط اکسیژن مراکز درمانی هم شرایط خوبی است داروها و سایر ملزومات مصرفی نیز تهیه و تدارک دیده شده و در خصوص تست‌های آزمایشگاهی برای زمان اوجگیری کرونا هم اقدامات لازم انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی