English

بهنام علیزاده:

قدرت سرایت اومیکرون بالاست و هر سه روزمی تواند جمعیت مبتلا دو برابر افزایش یابد

عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی بیان کرد: این در حالی است که در صورت افزایش ناگهانی تعداد بیماران مبتلا به اومیکرون، متناسب با آن تعداد بیماران نیازمند به خدمات بستری نیز افزایش می یابد.

قدرت سرایت اومیکرون بالاست و هر سه روزمی تواند جمعیت مبتلا دو برابر افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، بهنام علیزاده عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی در خبری اطلاع رسانی کرد: سویه اومیکرون از قدرت سرایت بالایی برخوردار است و هر سه روز، جمعیت مبتلا به این ویروس می تواند به دو برابر افزایش یابد.

علیزاده در ادامه این خبر اظهار کرد: با اطلاعاتی که تا کنون دریافت شده است، سویه اومیکرون در واقع نوع موتاسیون یافته از ویروس اصلی با ۳۰ جهش است و سرایت پذیری بسیار بیشتری در مقایسه با سویه های قبلی دارد.

عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی همچنین متذکر شد: بر اساس بررسی های انجام شده با وجود سرعت انتشار این بیماری، آمار موارد بستری بیماران در مراکز درمانی کمتر است.

وی در ادامه تاکید کرد: این در حالی است که در صورت افزایش ناگهانی تعداد بیماران مبتلا به اومیکرون، متناسب با آن تعداد بیماران نیازمند به خدمات بستری نیز افزایش می یابد و با توجه به محدودیت ظرفیت مراکز درمانی، در کیفیت خدمات نیز تاثیر خواهد داشت.

علیزاده در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: هنوز مطالعات در زمینه سویه اومیکرون در سطح جهان کافی نیست؛ اما در شرایط کنونی بهترین راهکار برای پیشگیری از بیماری، استفاده از ماسک، انجام واکسیناسیون کامل، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دورهمی هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه