English

سید حامد عاملی:

اعتلای فرهنگی جامعه موجب نتیجه بخش بودن سایر حوزه هاست

استاندار اردبیل گفت: با اعتلای فرهنگی جامعه سایر شاخص های توسعه از جمله بخش اقتصادی ، عمرانی و صنعت نیز از این حوزه متاثر می شود.

اعتلای فرهنگی جامعه موجب نتیجه بخش بودن سایر حوزه هاست

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی ، استاندار اردبیل در نشست با جمعی از اعضای خانه فرهنگ و هنر  گفت: ورود به تقویت حوزه فرهنگ و هنر امری ضروری بوده و برای پاسداشت ادب،معرفت،اخلاق و انسانیت باید عرصه فرهنگ و هنر تقویت شود.

وی افزود: استفاده از نظرات فعالان و صاحب نظران حوزه فرهنگ و هنر برای سرمایه گذاری در بین نسل جوان ضروری است و استان اردبیل نیز دارای پیشینه ارزشمندی در زمینه پرورش عارفان و هنرمندان تاثیر گذار بوده و این درجه باید در آینده نیز با پرورش استعدادهای نسل جوان حفظ شود.

به گفته استاندار اردبیل ارتقای سطح آگاهی در بین نسل جوان را در کشف استعدادها و گرایش به عرصه تولید آثار فاخر حائز اهمیت دانست و خواستار انتقال دانش هنری از سوی فرهیختگان عرصه های هنری به آحاد مردم و خصوصا جوانان شد.

عاملی با دعوت از هنرمندان و اهالی فرهنگ استان برای تصمیم سازی در عرصه های مهم فرهنگی و حراست از میراث هنری و تاریخی ، اولویت بندی برای برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

وی دغدغه دولت محلی در راستای حل مشکلات معیشتی و اعتلای فرهنگی استان را خواستار همفکری صاحب نظران دغدغه مند و پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر در این خصوص شد.

استاندار اردبیل به اهمیت توسعه فرهنگی در استان، نسبت به پیگیری مسائل و دغدغه های مطرح شده از سوی اعضای خانه فرهنگ و هنر در خصوص پاسداشت فرهنگ ، تاریخ و هنر استان قول مساعد داد.

مدیر عامل خانه فرهنگ و هنر استان اردبیل نیز در این نشست از عضویت بیش از ۱۵۰ هنر مند در رشته های مختلف هنری در خانه فرهنگ و هنر خبر داد.

ناصر رهنما آذر افزود: این خانه دارای هشت کمیسیون تخصصی و هفت هنر رسمی ، کمیسیون معمای و گروه نخبگان فرهنگ و هنر است.

وی هدف از ایجاد این مجمع را پیگیری مطالبات فرهنگی و هنری از دستگاههای اجرایی، برگزاری بزرگداشت ها و تعامل برای پاسداشت تاریخ و فرهنگ استان عنوان کرد.

کریم حاجی زاده و بیوک جامعی از اعضای این خانه به نمایندگی از سایر اعضا در خصوص دغدغه اهالی فرهنگ استان مطالباتی را بیان کردند.

شعر خوانی استاد شاهی اردبیلی، نظری بقا و نیکفال از بخش های دیگر این نشست بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه