English

سید حامد عاملی:

پروازهای فرودگاه اردبیل افزایش می یابد

استاندار اردبیل گفت: با اتمام بهسازی و بهره برداری پروژه های فرودگاه اردبیل پروازها در این فرودگاه افزایش می یابد.

پروازهای فرودگاه اردبیل افزایش می یابد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی ، استاندار اردبیل در جلسه با نمایندگان استان و معاونین وزارت راه و شهرسازی در محل فرودگاه اردبیل گفت: در راستای اتمام بهسازی و بهره برداری پروژه بهسازی عوامل پروازی و سیستم روشنایی CAT2فرودگاه شهدای اردبیل تعداد پروازها در نوبت های صبح و عصر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: با اتمام این پروژه لغو پروازها بیش از ۸۰ درصد در فرودگاه اردبیل کاهش می یابد و پروازها تقویت شده و پروازی به لحاظ وضعیت نامناسب جوی ابطال نمی شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات فرودگاه اردبیل نبود آشیانه برای هواپیماست گفت: با تامین اعتبار مناسب و احداث آشیانه در این فرودگاه می توان گفت فرودگاه اردبیل به یکی از بهترین و مجهزترین فرودگاه های کشور تبدیل می شود.

عاملی ادامه داد: در سفر رییس سازمان هواپیمایی و مدیر عامل فرودگاه های کشور به استان اردبیل و حضور در فرودگاه پارس آباد مغان اعتبار لازم برای توسعه و تجهیز این فرودگاه به مخزن سوخت و روشنایی بررسی و قول مساعد برای حل این مشکل داده شد.

وی با اشاره به اینکه پروازهای تمام شرکت های هواپیمایی به روال قبلی انجام خواهد گرفت ادامه داد: در این سفر توافق شد که پروازهایی که قبلا به فرودگاه های اردبیل و پارس آباد انجام می گرفت و به دلایلی تعطیل شده بودند طبق روال قبل فعال شوند و با دیگر شرکت ها جهت افزایش پروازها مذاکره خواهیم کرد.

استاندار اردبیل گفت: با بازدیدی که از قطعات راه آهن میانه- اردبیل و راه اصلی اردبیل - سرچم بصورت هوایی و زمینی صورت گرفت، مشکلات قطعات این پروژه ها بررسی و نسبت به حل آن اقدام شد.

عاملی گفت: مشکل تامین اعتبار قطعات اول و دوم مسیر اردبیل-سرچم بررسی و توافق شد که قسمتی از این دو قطعه با تزریق منابع لازم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: منابع لازم برای قطعات سوم و چهارم این پروژه نیز پیش بینی شده که بخشی از این مسیر در سال جاری و قسمتی نیز در سال ۱۴۰۱ تامین اعتبار و با جدیت پیگیری می شود و همچنین قطعات ۵ و ۶مهمترین قطعه مسیر است و هنوز شروع نشده تا یک ماه آینده منابع پیش بینی شده با انتخاب پیمانکار تامین می شود.

استاندار اردبیل از آغاز به فعالیت قطعه ۷ این مسیر خبر داد و گفت: مشکلات قطعات ۷ مسیر اردبیل- سرچم حل شده و با تمام توان وشتاب بیشتر قطعات این مسیر پیگیری و طبق برنامه زمان بندی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

عاملی همچنین از حل مشکل قطعات راه آهن اردبیل -میانه خبر داد و گفت: بخشی از کارگاه ها و قطعات به دلایل کمبود اعتبار نیمه فعال بوده که البته یکی از قطعات به دلیل غیر فعال بودن به پیمانکار دیگر واگذار می شود و در این راستا با پیگیری نمایندگان مجلس و معاونت های وزارت راه وشهرسازی به زودی منابع لازم تامین خواهد شد تا در سال آینده این پروژه عظیم به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: در حوزه باز آفرینی شهری، منابعی در اختیار شهرداران شهرستان های اردبیل، خلخال و پارس آباد قرار می گیرد تا در احیا، مناسب سازی و بهبود وضعیت بافت فرسوده در مراکز شهرها و مناطق حاشیه شهرها هزینه شود و مطالبات برخی پیمانکاران در حوزه شهری نیز از این محل پرداخت می شود.

استاندار اردبیل در رابطه با حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز گفت: پروژه های راه های فرعی و حوزه روستایی و نیز قسمتی از شریان های اصلی در حوزه پارس آباد و خلخال نیاز به تامین اعتبار داشته است و با تصمیماتی که گرفته شد این پروژه ها شتاب بیشتری می گیرند تا کارگاه های نیمه فعال به چرخه فعالیت برگردند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه