English

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی:

موضوعات فرهنگی، اولویت آستان مقدس رضوی است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امروز بد معرفی کردن دین موجب بیشترین آسیب به دین شده است، متأسفانه نظارتی در عرصه تبلیغ دین وجود ندارد و برخی با بیان مطالب موهون به نام دین، بیشترین آسیب را به دین می‌زنند.

موضوعات فرهنگی، اولویت آستان مقدس رضوی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی عنوان داشت: دعوت مردم به دین باید با علم، آگاهی، مطالعه، بصیرت و بیان مطالب از منابع موثق همراه باشد، بسیاری از انحرافات نتیجه معرفی نامناسب دین است.

حجت‌الاسلام‌ مروی این سخنان را در دیدار اساتید گروه معارف دانشگاه‌های مشهد در حرم مطهر رضوی بیان کرد و افزود: امروز بد معرفی کردن دین موجب بیشترین آسیب به دین شده است، متأسفانه نظارتی در عرصه تبلیغ دین وجود ندارد و برخی با بیان مطالب موهون به نام دین، بیشترین آسیب را به دین می‌زنند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین اظهار کرد: نسبت دادن مطالب غیر موثق به دین موجب خدشه به دین‌داری مردم است و از یک‌سو بیان مطالبی که موجب وهن دین است و از سوی دیگر تنها به احساسات و شور توجه کردن بدون در نظر گرفتن منطق قرآنی و عقلانیت، دو گرفتاری است که امروز با آن روبه‌رو هستیم. شعائر و شور، بسیار لازم و خوب است اما در کنارش باید به عمق‌بخشی معرفتی نیز توجه شود.

وی در ادامه اضافه کرد: مطالب غیر موثق در خصوص دین، خوراک رسانه‌ای برای شبکه‌ها و جریان‌های معاند با مکتب و مذهب را فراهم می‌کند و چهره‌ ناصحیحی از اسلام نشان می‌دهد و هزینه کرد از دین و مقدسات برای پوشاندن اشتباهات و خطاها موجب ضربه به اعتقادات دینی مردم است، هیچ‌گاه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در سخنان خود از مقدسات و دین هزینه نکردند و تنها از خدا برای مردم سخن گفتند، این سلوک یک الگو و معیار برای همه متدینین است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: حضرت رضا(ع) عالم آل محمد(ص) هستند و چه خوب است دانشگاهیان با استعانت به حضرت رضا(ع) از عنایات عالم آل محمد(ص) برای رفع گره‌های علمی خود بهره‌مند شوند و لذا برای این منظور، باید فضاهایی را برای برگزاری جلسات علمی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در این مکان مقدس فراهم کنیم.

وی اعلام کرد: از پیشنهاد ارائه‌ شده توسط یکی از اساتید در خصوص ایجاد دفتر ارتباط آستان قدس با دانشگاه‎ها، به رویکردهای فرهنگی آستان قدس رضوی استقبال می شود و موضوعات فرهنگی اولویت آستان مقدس است و هیچ‌یک از برنامه‌های فرهنگی آستان قدس را تعطیل نکرده‌ایم، البته ممکن است با توجه به شرایط در برخی از برنامه‌ها تعدیل صورت گرفته باشد که منحصر به حوزه‌های فرهنگی نیز نبوده و در تمام بخش‌های آستان قدس اعمال شده است.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: نذرها در جامعه عموماً معطوف به اطعام است، باید تلاش کرد تا سنت نذر فرهنگی در جامعه رواج پیدا کند تا در کنار گسترش سفره‌های احسان و اطعام، خیران در حوزه نذورات فرهنگی همچون نذر کتاب نیز وارد شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی  در خاتمه این سخنان خاطرنشان کرد: تحقق زیارت متعالی شعار محوری آستان قدس رضوی است و این مهم با بالا بردن فرهنگ دینی مردم محقق می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه