English

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

حضور روحانیون و مبلغین در فضای مجازی از ضروریات است / تبلیغ دین با حضور ۷۰۰ مبلغ

حضور روحانیون و مبلغین در محیط های مجازی با اشاره به گسترش فضای ارتباطات ودنیای مجازی گفت: حضور روحانیون و مبلغین در محیط های مجازی از ضروریات است.

حضور روحانیون و مبلغین در فضای مجازی از ضروریات است / تبلیغ دین با حضور ۷۰۰ مبلغ

حجت الاسلام والمسلمین حامد اهتمام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، گفت: یکی از وظایف مهم دفتر تبلیغات اسلامی ، اعزام مبلغین به محیط های تبلیغی پس از فراگیری آموزش‌های لازم در زمینه های تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت (ع) است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی که تبلیغ دین به صورت حضوری در فضاهای عمومی و محافل دینی و مذهبی وجود ندارد و از طرفی تبلیغ دین تعطیل بردار نیست از این رو طرحی با عنوان "تبلیغ دین در فضای مجازی"در معاونت فرهنگ و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان رقم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین اهتمام افزود: هدف اصلی این طرح این بود که هر مبلغ  از طریق راه اندازی یک کانال با نام خود و بارگذاری مطالب دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی بتواند ارتباط خود را با بدنه جامعه حفظ کند.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به فضای ارتباطات ودنیای مجازی که انسان ها در آن بیشتر از دنیای حقیقی تنفس می کنند، حضور روحانیون و مبلغین در محیط های مجازی از ضروریات است و هر طلبه می بایست خود یک رسانه باشد.

وی  تصریح کرد: جهت جلوگیری از آسیبهای احتمالی در این نوع تبلیغ، لازم است هر مبلغی که تمایل دارد در این طرح شرکت کند یک فایل صوتی، تصویری از محتوای منبر و سخنرانی خود ارائه کند که بعد از نظارت فنی و محتوایی حکم اعزام تبلیغی شخص صادر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اهتمام ابراز داشت: در این طرح، روزانه یک مسابقه قرآنی طراحی می شودکه مبلغان با بارگذاری آن در کانال خود می‌توانند پویایی و زنده بودن کانال خود را افزایش بدهد.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف این طرح هویت بخشی به طلاب در فضای مجازی است، گفت: در حال حاضر مجموعه ها و نهادها و مراکز فرهنگی در شبکه های اجتماعی حضور فعالی دارند ولی ما در این طرح به دنبال این هستیم که هر طلبه با نام خود و با تصویری که در پروفایل خود قرار می‌دهد یک هویت واقعی و مشخص در فضای مجازی داشته باشد.

وی افزود: از امتیازات دیگر این طرح این است که با همکاری گروه های تبلیغی فعال  و توانمند توانستیم ۲۰۰۰ محتوای تبلیغی با موضوع ماه مبارک رمضان و کرونا تولید کنیم که طلاب و مبلغان در این طرح می توانند در کانال خود از این محتوا استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اهتمام اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان تحت عنوان کمیته فرهنگی تبلیغی، افتخار مسئولیت هماهنگی بین نهادهای حوزوی و دینی استان را به عهده دارد و انشاالله با همه توان و با همکاری همه نهادها بتوانیم در ماه مبارک رمضان امسال با توجه به شرایط فعلی مثل سال های گذشته ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام را با حضور طلاب و مبلعان دینی در فضای مجازی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ابراز داشت: طبق برآورد انجام شده امسال بیش از ۷۰۰ مبلغ خواهر و برادر در این طرح شرکت خواهندکرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه