English

کلیم‌الله وثوقی:

۵۰ میلیارد ریال صرف یخ‌زدایی راه‌های استان اردبیل شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال ۵۰ میلیارد ریال برای تهیه امکانات موردنیاز یخ زدایی راه‌های ارتباطی این استان هزینه شد.

۵۰ میلیارد ریال صرف یخ‌زدایی راه‌های استان اردبیل شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کلیم‌الله وثوقی ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل در جلسه بررسی مشکلات راه‌های خلخال گفت: در مجموع بیش از ۳۰ هزار تن شن ، ماسه و نمک برای مقابله با پدیده یخبندان سطح محورهای مواصلاتی استان خریداری و انبار شده است.

او گفت: با اشاره به درخواست مکرر مردم برای نمک‌پاشی راه‌های روستایی در منطقه جنوب این استان گفت: با توجه به پایین بودن ضخامت آسفالت راه‌های روستایی که غالبا ۶ سانتیمتر است ، امکان استفاده از مخلوط نمک و شن به دلیل تخریب سطح آسفالت در هیچ شرایطی ممکن نیست و از دهیاران و بخشداران خلخال انتظار می‌رود از این کار خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: استفاده مکرر و طولانی مدت از مخلوط نمک و شن در فصول سرد سال عامل تخریب سطح آسفالت راه‌های بین شهری استان است که سالانه مبالغ کلانی برای ترمیم آسفالت ، لکه‌گیری و اجرای روکش آسفالت به این اداره کل تحمیل می‌شود.

وثوقی می گوید: راهدارخانه‌ در مسیرهای الماس در جاده خلخال - اسالم ، حیران در جاده اردبیل - نمین - آستارا ، صائین در جاده نیر - سراب ، مرادلو در جاده مشگین‌شهر - پارس‌آباد و لنگان مستقر شده است.

وی گفت: با توجه به واقع شدن بیش از ۹۰۰ کیلومتر از راه‌های بین‌شهری و روستایی استان در منطقه سردسیر خلخال نگهداری راه‌های این منطقه بویژه گردنه سخت‌گذر الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم در فصول سرد سال سخت‌تر از سایر مناطق استان اردبیل است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: نیروهای راهداری برای پوشش زمستانی راه‌ها در مسیرهای کوهستانی و برفگیر و گردنه‌های بلند استان اردبیل مستقر هستند که ۲۵۶ راهدار با ۱۸۲ دستگاه ماشین‌آلات زمستانی در پایگاه‌ها به صورت آماده‌باش قرار دارند.

وثوقی میانگین عمر دستگاه‌های راهداری را ۲۵ سال اعلام کرد و گفت: تا زمانی که ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری خوبی نداشته باشیم، نمی‌توانیم خدمات قابل قبولی بیژه در راهداری زمستانی ارائه بدهیم.

او به خرید پنج دستگاه ماشین جدید راهداری در سال جاری اشاره کرد و گفت: این ماشین‌آلات با ۱۶۰ میلیارد ریال خریداری و به ناوگان اضافه خواهد شد و در کنار آن اورهال و تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات را انجام خواهیم داد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در کنار استفاده از اطلاعات پیش‌بینی هواشناسی، سایت‌ها ، تلفن گویای ۱۴۱ و داشتن ارتباط نزدیک با مرکز مدیریت راه‌ها، اداره کل هواشناسی همیشه تغییرات جوی را برای اداره کل راهداری ارسال می‌کند.

هشت گردنه سخت گذر به نام های الماس ، بودالالو ، نقدوز ، حیران ، صایین ، اسلام آباد ، لنگان و قره آغاج محورهای اصلی استان اردبیل را به هم متصل می کنند که به لحاظ فاصله اردبیل مرتفع با سرزمین‌های پست اطراف بویژه کرانه‌های جنوبی دریای خزر از شیب‌ها و پیچ و خم‌های بسیار تندی برخوردار می‌باشند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه