English

اسکندر مومنی:

حوزه معتادان متجاهر نیازمند بهره مندی کمکهای خیرین است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: با این که خیرین در حوزه مدرسه سازی ورود جدی و موثری داشته اند اما به موازات آن در حوزه ساخت اقامتگاه ها برای معتادان متجاهر اقدامات زیادی انجام نگرفته است.

حوزه معتادان متجاهر نیازمند بهره مندی کمکهای خیرین است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سخنانی اعلام کرد: هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند معضلات اجتماعی از جمله معتادان متجاهر را سامان دهد و حضور مردم به ویژه خیرین برای سامان بخشیدن به این موضوع لازم است.

مومنی این سخنان را در مراسم آغاز عملیات اجرایی اقامتگاه حسینیه حضرت علی اصغر (ع) واقع در اردوگاه تربیتی معتادان متجاهر حسن آباد شهرستان مشهد عنوان کرد و ادامه داد: حوزه معتادان متجاهر تا حدی از بهره مندی کمکهای خیرین مغفول مانده چرا که بسترهای آن آماده نبوده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین افزود: هم اینک در تبریز به ندرت معتادان متجاهر و متکدی در خیابانها به چشم می خورد اما این اتفاق به همت خیرین و مردم آن شهر رخ داد که با ساخت اقامتگاه، بسترسازی برای اشتغال و کارهای خیرانه دیگر زمینه جمع آوری آنان را از خیابانها فراهم کرده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: با این که خیرین در حوزه مدرسه سازی ورود جدی و موثری داشته اند اما به موازات آن در حوزه ساخت اقامتگاه ها برای معتادان متجاهر اقدامات زیادی انجام نگرفته است در حالی که اگر یک فرد معتاد را بتوان نجات داد قادر به نجات چندین خانواده گرفتار در این بخش خواهیم بود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین متذکر شد: ساخت یک اقامتگاه از سوی خیرین برای معتادان متجاهر که از بی سرپناهی نجات یابند باعث می شود دیگران نیز ترغیب به مشارکت در این اقدام خیرخواهانه شوند لذا ساخت اقامتگاه ها توسط خیرین و تشکلهای مردم نهاد بسترساز جلب مشارکت عمومی برای سامان بخشیدن به پدیده اجتماعی معتادان متجاهر خواهد بود.

مونی با اشاره به "تریلی تئاتر" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در محل اردوگاه حسن آباد اشاره گفت: این اقدام، کاری ارزشمند و پیشگیرانه از آسیبهای اجتماعی است و به طور قطع اگر آموزشها از سنین کودکی به افراد داده شود و اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از اعتیاد انجام گیرد دیگر نیازی به هزینه کردن برای ساخت اقامتگاه یا مراکز نگهداری معتادان متجاهر نخواهد بود.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در این نشست خاطرنشان کرد: ساخت اقامتگاهی برای نگهداری از معتادان متجاهر اقدامی در جهت نجات انسانها و برگرداندن آنان به زندگی درست در مسیر تعالی است به ویژه خیرین که از باب وظیفه اجتماعی و نگاه انسانی و اعتقادی خود وارد این مهم شده اند و هر زمان که مردم وارد موضوعی شدند و اقدامات، جنبه مردمی پیدا کرده است خیر و برکت زیادی به همراه داشته و ضمانت اجرای آن نیز بیشتر بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه