English

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران خبر داد:

مبارزه با مواد مخدر و روانگردانها باید همه جانبه و فراگیر شود

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، از سهم بالای مواد مخدر در وقوع جرایم خبر داد و خواستار مبارزه فراگیر و همه جانبه با مواد مخدر در جهت تحقق مأموریت‌های راهبردی استاندار مازندران برای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان مازندران شد.

مبارزه با مواد مخدر و روانگردانها باید همه جانبه و فراگیر شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی شیرازی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت سمن ها و تشکلهای مردمی تأکید کرد و اظهار داشت: همانطوری که ریاست محترم جمهوری گفتند امروز بزرگترین آسیب اجتماعی کشور ما مواد مخدر است و همه ما در مقابل اعتیاد یک جوان مسئول هستیم از این رو تمامی اقشار جامعه به ویژه مسئولین باید با برنامه ریزی و اقدام جهادی در جهت زدودن این معضل خانمان‌سوز از چهره جامعه همت کنند.

وی ادامه داد: اعتیاد زمینه ساز سقوط ارزش ها، انحطاط اخلاقی و نفوذ و تهاجم فرهنگی و مخرب سرمایه های انسانی کشور است و در جهت مبارزه با آن باید از ظرفیت‌های کشور به ویژه نخبگان فرهنگی، بسیج مردمی و سمن های اجتماعی استفاده کرد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه در کنار پیشگیری و درمان موضوع حمایت و صیانت از بهبودیافتگان مواد مخدر و آموزش های فنی و حرفه ای آنان و اشتغال هم باید به طور جدی دنبال شود، افزود: بانکها با ارائه تسهیلات، اداره کل فنی و حرفه ای با ارائه آموزش های مورد نیاز، خیران با کمکها و مشارکتهای مالی و ادارات و نهادها و شرکتها و شهرداری ها با اعطای تسهیلات و فراهم کردن شرایط در زمینه اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر، به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند.

وی بر ساماندهی، درمان و جوامع پذیری معتادان متجاهر در استان تأکید کرد و گفت: درصد بالایی از جرایم استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم ریشه در مواد مخدر دارند و اگر بتوانیم معضل اعتیاد را حل کنیم بسیاری از مشکلات دیگر بر طرف خواهد شد .

شیرازی از اقدامات بسیار خوب انجمن معتادان گمنام استان تقدیر و تشکر کرد و عنوان داشت: این انجمن در اوج کرونا با برگزاری جلسات بهبودی تلاش کرد تا زمینه درمان معتادان را فراهم کند و دستگاهها و نهادها هم در استان برای برگزاری جلسات بهبودی انجمن نهایت همکاری را داشته باشند.

وی از همه اعضای کمیته مشارکتها خواست تا با برنامه ریزی جدی و استفاده از همه ظرفیت ها برای کاهش معضلات و آسیب های حوزه اعتیاد و مواد مخدر تلاش بیشتری کنند.

در ادامه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از تمهید مقدمات برای آموزش 950 معتاد بهبود یافته در استان در سال 1400 با مشارکت اداره کل فنی و حرفه ای استان خبر داد و افزود: همه باید تلاش کنیم تا مسیر مشارکت به توانمندی مردم و یادگیری اجتماعی منجر شود.

احمد مظفری تأکید کرد: اگر دانش اعتیاد، مهارتهای زندگی و اعتماد به نفس ارتقاء یابد این مؤلفه ها خود زمینه سلامت و مراقبت برای زندگی سالم و شایسته را فراهم خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه