English

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان:

۱۰ درصد معتادان استان اصفهان متجاهر هستند

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان بیان کرد: ۱۰ درصد معتادان استان اصفهان متجاهر هستند.

۱۰ درصد معتادان استان اصفهان متجاهر هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی اکبر ابراهیمی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره باینکه ۱۰ درصد معتادان استان اصفهان متجاهر هستند، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در استان با تائید علوم پزشکی و حکم قضایی افزایش یافته است.

وی توضیح داد: اعتیاد از لحاظ قانونی 2 دسته است که دسته اول معتادانی هستند که به مراکز درمانی مراجعه می کنند و مجرم نیستند و بیمار تلقی می شوند و دسته دیگر معتادانی هستند که به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و از اینکه تجاهر و اعتیاد خود را در معرض عموم قرار دهد هیچ ابایی ندارند و معتاد متهاجر محسوب می شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 2 مرکز برای معتادین متهاجر در استان داریم ، ادامه داد: متأسفانه ۹۰ درصد معتادان حداقل یک بیماری روانی دارند و ۱۰ درصد آن‌ها معتادان متجاهر هستند.

ابراهیمی اضافه کرد: از سال 92 مراکز ماده 16 با ظرفیت حدود 100 نفر در قلعه شور بهارستان ایجاد شده  و سازمان بهزیستی متولی آن است و در حال حاضر مرکز برای نگهداری آنها با ظرفیت حدود ۲۰۰ نفر وجود دارد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت:همچنین با کمک سپاه مرکز دیگری با افزایش ظرفیت حدود ۳۵۰ نفر در مبارکه برای مردان معتاد متجاهر راه‌اندازی شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه پلیس وظیفه جمع آوری معتادان را در سطح جامعه دارد، افزود: در خصوص متهاجر بودن یک معتاد مراجع قضائی و علوم پزشکی باید آن را تشخیص دهند و در حال حاضر طبق آمار ۱۰ درصد کل معتادان در استان اصفهان متجاهر هستند.

وی در خصوص مشاوره ژنتیکی نیز توضیح داد: در سال گذشته 5167 مشاوره ژنتیکی در استان داشتیم که با هزینه سازمان بهزیستی 500 نفر آزمایش ژنتیک دادند.

ابراهیمی گفت: در سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار تماس با خط مشاور برقرار شده که به ۳۹ هزار تماس توان پاسخگویی داشتیم که امیدواریم در آینده امکان پاسخگویی بیشتری به متقاضیان را داشته باشیم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان در خصوص مشاوره سازمان نیز بیان کرد: حدود  به ۳۰۰ مرکز مشاوره و خط آنلاین ۱۴۸۰ برای عرضه مشاوره و راهنمایی تلفنی به گروه هدف در استان ارائه خدمت می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره باینکه جامعه هدف بهزیستی تنها به قشر خاصی اختصاص ندارد، گفت: هدف از شعار امسال سلامت اجتماعی افراد است که بتوانند با جامعه تعامل داشته و نقش مؤثری را در جامعه  ایفا کنند.

ابراهیمی با اشاره به شعار امسال سازمان بهزیستی " هوشمندسازی محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده " بیان کرد: سعی شده تا سازمان را به سمت پیشگیری و توانبخشی ببریم تا مردم در زندگی عواطف مثبتی را دریافت و در تکالیف فردی و اجتماعی خود توانمند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه