English

غلامحسین ساربان:

کاهش باران و سرما، بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی خراسان رضوی خسارت وارد کرد

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: در بخش زراعت حدود ۲۰۸ هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی تحت پوشش بیمه است که در این حوزه میزان خسارت ۷۵۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

کاهش باران و سرما، بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی خراسان رضوی خسارت وارد کرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: امسال با توجه به کاهش ۶۰ درصدی بارش باران، همچنین سرمای سخت زمستان و پاییز خسارت‌های فراوانی به بخش کشاورزی (زراعی و باغی)  وارد شده که بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

ساربان در ادامه این خبر اضافه کرد: تا ۹ دی ماه امسال میزان بارندگی در استان ۱۲.۳ درصد بوده که نسبت به دوره آماری ۷۱.۸ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته ۶۳.۸ درصد کاهش داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین متذکر شد و گفت: تولید زعفران نسبت سال گذشته  ۳۰۰ تن کاهش یافته که این امر باعث افزایش قیمت زعفران در بازار شده است.

وی در با اشاره به میزان خسارت یادآور شد: در بخش زراعت حدود ۲۰۸ هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی تحت پوشش بیمه است که در این حوزه میزان خسارت ۷۵۲ میلیارد ریال برآورد شده که قابل پرداخت است.

 ساربان در خاتمه با توجه به میزان پرداختی بیمه خسارت خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰۷ میلیارد ریال از مجموع این خسارات پرداخت شده ، ۱۲۰ میلیارد ریال از مجموع این خسارات تهاتر شده با بیمه‌نامه امسال بوده و ۳۰۰ میلیارد ریال باقی مانده آماده پرداخت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی