English

همایون حائری:

۲ واحد بخار نیروگاه سبلان تا تابستان وارد مدار می‌شود

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: ۲ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان تا تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود.

۲ واحد بخار نیروگاه سبلان تا تابستان وارد مدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، همایون حائری ، معاون برق و انرژی وزیر نیرو در جریان بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل گفت: ما قدردان تلاش پیمانکاران، متخصصان و مهندسان مجری طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان هستیم که تلاش می‌کنند تمام بخش‌های این نیروگاه وارد مدار شده تا مشکلی را در تأمین برق نداشته باشیم.

وی گفت: ۲ واحد بخار این نیروگاه باقیمانده که تلاش می‌شود اوایل سال آینده وارد مدار شده تا با ظرفیت کامل یک‌هزار و ۴۴۰ مگاواتی این نیروگاه، نیرورسانی کند.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان یک‌هزار و ۱۲۰ مگاوات است که امیدواریم تا فصل تابستان سال آینده با تکمیل ۲ واحد بخار این نیروگاه، ارتقا ظرفیت این نیروگاه را شاهد باشیم.

حائری گفت: همکاری خوبی را در تأمین سوخت جایگزین گاز در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شاهد هستیم تا همه بخش‌های چنین نیروگاه‌هایی در کشور فعالیت کرده و ما در فصل زمستان مشکلی در تأمین برق نداشته باشیم.

وی گفت: فاز دوم بخش بخار نیروگاه ۸۰ درصد و واحد سوم نیز ۶۵ درصد پیشرفت دارد که مقرر شد تا با تأمین تجهیزات و خریدی که انجام می‌شود زمینه بهره‌برداری کامل از این مجموعه در ماه‌های آینده فراهم آید.

معاون وزیر نیرو پیشرفت کار را با توجه به مدیریت مناسب این مجموعه مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این نیروگاه در ۶ واحد گازی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و ۳ واحد بخار به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات در حال تکمیل است که امیدواریم با راندمان مناسب افزایش ظرفیت این نیروگاه را شاهد باشیم.

وی گفت: بر اساس زمانبندی ، پیمانکاران تلاش می‌کنند تا با یک شرایط مطلوب این پروژه را به سرانجام رسانده و به صورت کامل این نیروگاه را وارد مدار کنند.

در جریان بازدید معاون برق و انرژی وزیر نیرو،مدیر این مجموعه توضیحاتی را از روند احداث بخش‌های مختلف و تکمیل آن ارائه کرده و مقرر شد تا مشکل آب این مجموعه نیز از طریق تکمیل خط لوله در حال اجرا و همچنین اختصاص بخشی از پساب شهر اردبیل به نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل انجام شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه