English

صدور ۴۰۲ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی از ابتدای سال در خراسان رضوی

معاون سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: پروانه‌های بهره‌برداری صادره برای جذب این حجم سرمایه‌گذاری صنعتی را در استان، مربوط به گروههای کانی فلزی، محصولات غذایی و آشامیدنی و ... بوده است.

صدور ۴۰۲ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی از ابتدای سال در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم ناصری معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ واحد صنعتی مستقر در داخل و خارج از شهرکها و نواحی صنعتی این استان با شروع و رونق تولید به چرخه کار بازگشته و دوباره فعال شده‌اند.

ناصری در ادامه این خبر اضافه کرد: بر اساس آخرین پایش انجام شده با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی هم‌اینک ۵۶۶ واحد صنعتی مستقر در نقاط مختلف این استان از چرخه تولید خارج شده و فعال نیستند.

معاون امور صنایع سازمان صمت خراسان رضوی همچنین متذکر شد: پایش واحدهای صنعتی تعطیل در خراسان رضوی برای عارضه‌یابی آنها "کمبود نقدینگی یا سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین‌آلات، اختلاف بین شرکای سهامدار و مشکلات مدیریتی" را به ترتیب اهمیت و تاثیر، عمده‌ترین مشکلات این واحدهای نشان داده است.

وی در ادامه گفت: ارزیابیهای تخصصی همچنین مشخص کرده ادامه فعالیت برخی از این واحدها فاقد توجیه اقتصادی می‌باشد لذا برای فعالسازی مجدد آنها اقدامی صورت نمی‌گیرد و صاحبان سرمایه از بخش خصوصی امسال به میزان ۳۴ هزار میلیارد ریال در حوزه صنعت خراسان رضوی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ناصری تصریح کرد: ۴۰۲ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی ظرف ۹ ماه گذشته امسال برای جذب این میزان سرمایه‌ بخش خصوصی در خراسان رضوی صادر شده است و سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار میلیارد ریالی امسال بخش خصوصی در حوزه صنعت خراسان رضوی زمینه اشتغال مستقیم را برای شش هزار و ۴۶۹ نفر ایجاد کرده است.

معاون امور صنایع سازمان صمت خراسان رضوی افزود: پروانه‌های بهره‌برداری صادره برای جذب این حجم سرمایه‌گذاری صنعتی را در استان، مربوط به گروههای کانی فلزی، محصولات غذایی و آشامیدنی، محصولات توتون و تنباکو، منسوجات و پوشاک، چرم، کیف و کفش، محصولات چوبی، محصولات کاغذی، محصولات چاپ و تکثیر، فرآورده‌های نفتی، محصولات شیمیایی، محصولات لاستیکی و پلاستیکی و همچنین محصولات کانی غیرفلزی برشمرد.

ناصری در خاتمه یادآور شد: محل اجرای سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار میلیارد ریالی امسال بخش خصوصی در حوزه صنعت خراسان رضوی در پروانه‌های صنعتی آنها شهرستانهای قوچان، کلات و چناران در شمال استان، مشهد، نیشابور و فریمان در مرکز خراسان رضوی، تربت‌جام، سرخس و تایباد واقع در شرق استان، سبزوار، کاشمر و خلیل‌آباد در غرب و جنوب غربی استان و تربت‌حیدریه و گناباد واقع در جنوب خراسان رضوی تعیین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه