English

غلامحسین شافعی:

هیچ دولتی به اندازه دولت جدید با این حجم از مسائل و مشکلات مواجه نبوده است

رییس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: مشکل مهلک دولتها این است که به جای اینکه برای افزایش صادرات، جریان استفاده از ارز را در اقتصاد ملی مورد توجه قرار داده و عرضه ارز را افزایش دهند، فقط به دنبال کنترل قیمت آن هستند که این نهایتا نتیجه ای ندارد.

هیچ دولتی به اندازه دولت جدید با این حجم از مسائل و مشکلات مواجه نبوده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در نشست اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی در مشهد عنوان کرد: فقط ۳۵درصد از کل صادرات سالانه کشور متعلق به بخش خصوصی است.

شافعی با اشاره به مشکل موجود در سیاست‌های ارزی کشور از سال۱۳۹۷ تا کنون افزود: ۶۵ درصد دیگر از صادرات سالانه کشور به واحدهای دولتی، نیمه دولتی و خصولتی تعلق دارد که بیش از ۹۰درصد صادرات آنها، مواد خام است که باید ارزش آنها را در بازار جهانی سنجید.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران همچنین اظهار کرد: مشکل مهلک دولتها این است که به جای اینکه برای افزایش صادرات، جریان استفاده از ارز را در اقتصاد ملی مورد توجه قرار داده و عرضه ارز را افزایش دهند، فقط به دنبال کنترل قیمت آن هستند که این نهایتا نتیجه ای ندارد.

وی در ادامه متذکر شد: باید پذیرفت که هیچ دولتی به اندازه دولت جدید با این حجم از مسائل و مشکلات مواجه نبوده است و به نظر می‌رسد هرگونه خطای راهبردی می تواند حجم نقدینگی را افزایش دهد و تورم سرسام‌آوری را در آینده به وجود آورد.

رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: احساس می کنیم که اقتصاد مشکل اول کشور نیست، نه سیاست داخلی و نه سیاست خارجی هیچ کدام در خدمت اقتصاد دولتی نیست و حمایت از تولید را سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه، هر یک به نحوی در پیش گرفته اند و مشخص نیست که روش درست حمایت از تولید باید چگونه باشد،

شافعی در خاتمه تاکید کرد: آیا حمایت از تولید باید مادام العمر آن هم با کمبود منابع مالی که در کشور وجود دارد یا اینکه بخش تولید را تا زمان راه افتادن آن باید حمایت کرد؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه