English

حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی:

حذف ارز ترجیحی باید بدون آسیب دیدن مردم انجام شود

نماینده مردم مشهد بیان کرد: باید به دولت تأکید کنیم که پذیرش کلیات لایحه به معنای پذیرش همه بندهای لایحه نیست و مثلا اگر بنا به حذف ارز ترجیحی باشد، الزامات زیادی واجب است.

حذف ارز ترجیحی باید بدون آسیب دیدن مردم انجام شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در سخنانی عنوان کرد: رد کلیات بودجه، پاسخ منفی به اصلاحات کلیدی مهم است و سخت افزار و نرم افزار حذف ارز ترجیحی آماده شده است.

حجت الاسلام بحرینی این سخنان را در جلسه علنی امروز در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد و ادامه داد: حذف ارز ترجیحی یکی از تصمیمات مهم و اساسی است و اصلاحات پارامتریک در قواعد بازنشستگی کشور، از تصمیمات کلیدی و مهم است.

نماینده مردم مشهد در ادامه اظهار کرد: همچنین مدیریت هزینه‌های جاری دولت از کارهای کلیدی است و دولت گذشته در این موارد پای کار نمی‌آمد اما سید ابراهیم رئیسی صادقانه در لایحه بودجه این مسائل را مطرح کرده است.

وی همچنین تاکید کرد: رد کلیات بودجه ، پاسخ منفی به اصلاحات کلیدی مهم است و اگر کلیات بودجه را بپذیریم، باید به دولت تأکید کنیم که پذیرش کلیات لایحه به معنای پذیرش همه بندهای لایحه نیست و مثلا اگر بنا به حذف ارز ترجیحی باشد، الزامات زیادی واجب است.

نماینده مردم مشهد در مجلس متذکر شد: دو سه روز قبل بانک مرکزی بودم، بانک مرکزی به درخواست دولت، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه بودجه، برنامه‌ای را طراحی کرده که اگر عملیاتی شود می‌توانیم هم ارز ترجیحی را حذف و هم آرامش را به مردم هدیه کنیم و مردم باید مطمئن باشند که این تصمیم دولت و مجلس به معنی گران شدن اقلام اساسی نیست.

حجت الاسلام بحرینی در خاتمه یادآور شد: : شخصا به رئیس جمهور گفتم که اگر این کار را بکنید، برگ برنده دولت شماست و کار به این مهمی یعنی حذف ارز ترجیحی باید بدون آسیب دیدن مردم انجام شود و سخت افزار و نرم افزار این کار هم اکنون آماده شده است و بانک مرکزی گفته اگر مجلس اجازه دهد ما در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس این مهم را رونمایی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه