English

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر:

امروز بانک ها، بنگاه داری می کنند و از تولید حمایتی نمی شود

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک جراحی بزرگ در حوزه اقتصاد، اصلاح سیستم بانکداری است که باید با جدیت دنبال شود.

امروز بانک ها، بنگاه داری می کنند و از تولید حمایتی نمی شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار کرد: سیستم بانکداری کشور به نحوی باید اصلاح شود که بانک ها نتوانند بنگاه داری کنند و از سرمایه های مردمی در مسیر حمایت از تولید استفاده شود.

حجت الاسلام پژمانفر در ادامه این سخنان افزود: با تاکید بر ضرورت اصلاح سیستم بانکداری کشور و حرکت به سمت ایجاد بانکداری اسلامی اعلام می کنم که سیستم بانکداری که امروز در کشور در حال اجراست، اصلا به نفع اهدافی که باید نظام پولی و بانکی ما آن را دنبال کنند، نیست و این پول باید در مسیر تولید قرار بگیرد، کار سختی است اما باید با جدیت دنبال شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین متذکر شد: امروز بانک ها بنگاه داری می کنند و از تولید حمایتی نمی شود و به دنبال آن دلال بازی شکل می گیرد.

وی تصریح کرد: این امر نشان دهنده این است که قواعد بانکداری امروز کشور غلط بوده و این ریل گذاری اشتباه نتایج نامطلوبی را به دنبال دارد و لازم است که ما نظامات بانکداری کشور را اصلاح کنیم. طبیعتا بانک ها نیز در برابر این اصلاح مقاومت خواهند کرد و کار بسیار سختی خواهد بود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک جراحی بزرگ در حوزه اقتصاد، اصلاح سیستم بانکداری است که باید با جدیت دنبال شود و مجلس نیز در این زمینه طرحی دارد اما با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی این تفاهم ایجاد شده که ما از طرح دست برداریم تا دولت در قالب لایحه این موضوع را دنبال کند.

حجت الاسلام پژمانفر در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز بخشی از نارضایتی عمومی، پول های سرگردانی است که در دست مردم بوده، اما وارد چرخه تولید نمی شود، این امر ضعف نظام بانکی است که باید این ضعف را اصلاح کنیم و قوانین باید به سمتی برود که بانک ها نتوانند بنگاه داری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه