English

فاطمه نوروزیان؛

شناسایی اولین مورد ابتلا به اُمیکرون در جزیره کیش

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از شناسایی اولین مورد ابتلا به امیکرون در جزیره کیش خبر داد.

شناسایی اولین مورد ابتلا به اُمیکرون در جزیره کیش

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اظهار داشت: نخستین مورد مثبت امیکرون ویروس جهش یافته آفریقایی در کیش شناسایی شد.
نوروزیان بیان داشت: هم اکنون در تمام شهرستان‌های استان هرمزگان مبتلایانی از این سویه شناسایی شده و جزیره کیش آخرین نقطه‌ای بود که در بین مبتلایان کرونای آن سویه اومیکرون مشاهده شد.
وی با اشاره به اینکه با توجه سرعت سرایت این سویه توصیه بر این است که مردم با توجه جدی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از شیوع بیشتر این ویروس شوند، تصریح کرد: مطالعات سازمان بهداشت جهانی نیز نشان می‌دهد که موارد بستری سویه اومیکرون در حال رشد است.
نوروزیان بیان کرد: با وجود هشدارهای مداوم اغلب مردم تصور می‌کنند، تزریق دُزهای دوم و سوم واکسن کرونا باعث افزایش ایمنی بدن آن‌ها می‌شود و با همین تفکر دچار عادی انگاری رعایت شیوه نامه های بهداشتی شده اند.
وی با اشاره به اینکه ۳۰ مورد از بیماران کرونایی در هرمزگان از نوع ویروس آفریقایی اومیکرون و بقیه نیز ویروس های انگلیسی و هندی است، اضافه کرد: تاکنون ۱۲۲ مورد مثبت کرونای امیکرون در هرمزگان شناسایی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه