English

انتقاد جباری از عملکرد آب منطقه‌ای و صمت در بروز سیل پارسیان

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از عملکرد آب منطقه‌ای و صمت هرمزگان در بروز سیل پارسیان انتقاد کرد.

انتقاد جباری از عملکرد آب منطقه‌ای و صمت در بروز سیل پارسیان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احمد جباری نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با موضوع ساماندهی رودخانه های بالادستی شهر پارسیان گفت:‌ پس از برگزاری نشست شورای اداری پارسیان در مدت گذشته مقرر شد ساماندهی رودخانه های بالا دست شهر پارسیان ساماندهی شود، طی نشست مشترک با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و مسئولین ایمیدرو در کشور پیشنهاد دادم از محل مسئولیت های اجتماعی ایمیدرو منابع لازم به دلیل حجم کار افزایش یابد.

وی اظهارداشت: همچنین باتوجه به اینکه ۲۲ کیلومتر از رودخانه‌ای که باید ساماندهی شود مربوط به بالادست منطقه ویژه اقتصادی و درون فنس آنان بود، توانستیم ایمیدرو را متقاعد کنیم ۶۲ کیلومتر از رودخانه ها ساماندهی شود و رودخانه ها و شاخه های پائین دست سد بردول در این ساماندهی لحاظ شود.

جباری عنوان کرد: در ابتدا مقرر شد هفتاد میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد که طی نشست‌هایی با تشریح وضعیت، توانستیم مجموعه ایمیدرو را متقاعد کنیم تا این رقم به مبلغ منطقی مورد نیاز جهت اجرای کامل این پروژه افزایش یابد که این اتفاق نیز افتاد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبه شورای اداری پارسیان در شهریورماه مقرر شد اداره کل آب منطقه ای نقشه ها و طراحی های لازم را انجام دهد و در اختیار منطقه ویژه قرار دهد و اداره کل صمت هرمزگان نیز در خصوص اختصاص معدن تأمین سنگ مورد نیاز اقدام لازم را انجام دهد که متأسفانه به وظایف خود عمل نکرده‌اند.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان طبق آخرین گزارش ارائه شده، مبلغ چهارصد میلیارد تومان برای انجام ۶۲ کیلومتر عملیات احداث و ساماندهی سد بردول و رودخانه های بالادستی تأمین شده است که این اقدام قابل تقدیر است.

جباری خاطر نشان کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر این مناقصه برگزار و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود که آب منطقه ای هرمزگان به‌عنوان متولی ساماندهی رودخانه ها و سدهاست در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به طراحی و تهیه نقشه اقدام نماید.

مهندس احمد جباری گفت: ترک فعل و تعلل در اجرا از سوی هر دستگاه و مجموعه ای که وظیفه ساماندهی این رودخانه ها را برعهده دارد و سبب ضرر و زیان جانی و مالی به شهروندان عزیز گردد را از طریق مجلس تا حصول نتیجه دنبال خواهم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه