English

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در واکنش به خسارات سیل در شهرستان میناب؛

کمک‌های دولتی در حد یک دل‌جویی مختصر است/کم‌کاری‌های آب منطقه‌ای هرمزگان باید جبران شود

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان ضمن بیان این‌که دولت توانایی جبران تمام خسارت‌های وارده به سیل‌زدگان را ندارد، افزود: شایسته نیست مسئولان سالیان سال آب سد استقلال را به مناطق دیگر منتقل کنند اما خسارت ناشی از عدم رسیدگی به بستر رودخانه را مردم منطقه پرداخت کنند.

کمک‌های دولتی در حد یک دل‌جویی مختصر است/کم‌کاری‌های آب منطقه‌ای هرمزگان باید جبران شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین رئیسی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران میناب با اشاره به اینکه بارندگی‌های مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است، افزود: مشکلات با صبوری مردم و با تلاش مدیران زحمت‌کش رفع خواهد شد و تلاش‌های استاندار و فرماندار میناب از ساعات اولیه تاکنون قابل‌تقدیر است و نیروهای مسلح همیشه در صحنه نیز زحمات زیادی کشیده‌اند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آسیب‌های بسیاری به زیرساخت‌های شرق استان وارد شده است و دستگاه‌های متولی باید پیگیر موضوعات باشند.

وی افزود: شهر میناب از نظر بافت شهری منطقه‌ای آسیب‌پذیر است که با کمترین بارندگی شاهد مشکلات متعددی هستیم و لازم است در این زمینه مساعدت‌های ملی برای دفع آب‌های سطحی صورت گیرد.

رئیسی خطاب به استاندار هرمزگان بیان داشت: برطرف کردن این مشکلات از توان شهرداری میناب خارج است و ما در همین زمینه روز گذشته با معاون عمرانی وزیر کشور صحبت‌هایی را انجام دادیم و وی در جریان این موضوع قرار گرفته است.

وی به خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی منطقه نیز اشاره و عنوان کرد: طی روزهای آینده با هماهنگی‌های انجام شده با وزیر جهاد کشاورزی قرار است سه تن از معاونان این وزارتخانه سفری به هرمزگان داشته باشند تا وضعیت را از نزدیک رصد کنند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان ضمن بیان اینکه عدم لایروبی رودخانه یکی از مشکلات شرق هرمزگان است، اظهار داشت: بستر رودخانه‌های شرق استان هرمزگان کشش انتقال این حجم از آب را ندارند و با کوچک‌ترین بارش بستر رودخانه به‌صورت کامل از گل‌ولای پوشیده می‌شود و هیچ‌گونه مراقبتی از رودخانه‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: پروژه‌ای که متولیان امر تعریف می‌کنند به‌گونه‌ای اجرا می‌شود که مشکلات را بیشتر می‌کند و اجرای پروژه‌های غیراصولی در بستر رودخانه باعث شده است تا مسیر آب تغییر پیدا کند و به زندگی مردم آسیب برسد.

نماینده مردم شرق هرمزگان خواستار تبدیل تهدید سیلاب به یک فرصت برای منطقه شود و عنوان کرد: لایروبی بستر رودخانه‌های شرق هرمزگان بسیار ضروری است و علی‌رغم همه محدودیت‌های اعتباری برای حفظ جان مردم باید لایروبی رودخانه‌ها انجام شود.

وی ضمن بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای از منافع رودخانه‌ها استفاده می‌کند و باید مدیریت آنان را نیز بر عهده داشت باشد، گفت: سد استقلال میناب نیاز آبی استان در بخش شرب و کشاورزی را تأمین می‌کند و شایسته نیست مسئولان سالیان سال آب سد را به مناطق دیگر منتقل کنند اما خسارت ناشی از عدم رسیدگی به بستر رودخانه را مردم پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه نقصی آب منطقه‌ای هرمزگان در این بخش باید جبران شود، افزود: بخشی از آسیب‌ها پنهان است و ما توان جبران تمامی خسارت را نداریم و اقدامات دولت یک دل‌جویی مختصر است.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید منتظر باشیم پس از هر بارندگی جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد جبران خسارت کنند، افزود: در شهرستان رودان، شهر بیکاه، بخش رودخانه و توکهور و قسمتی از بخش سندرک مردم با مشکلات جدی مواجه هستند و جای مدیرکل راهداری نیز در این جلسه خالی است.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در پایان از سفر قریب‌الوقوع کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به هرمزگان خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه