English

علی اکبری سولا:

مسیر رودخانه‌های سیلابی شهرستان نمین امن شد

رئیس اداره منابع آب شهرستان نمین گفت: نقاط بحرانی و حادثه‌خیز رودخانه‌های شهرستان نمین بازگشایی و مسیر سیلاب امن شده است.

مسیر رودخانه‌های سیلابی شهرستان نمین امن شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی اکبری سولا ، رئیس اداره منابع آب شهرستان نمین گفت: شهرستان نمین ۳۲ رودخانه بزرگ و کوچک دارد که طول آن‌ها ۳۰۲ کیلومتر است و قره سو، نمین چایی، عنبران چایی از جمله رودخانه مهم این شهرستان هستند.

وی به پر آب شدن ۷۰ درصد رودخانه‌های شهرستان نمین در نیمه دوم سال جاری اشاره کرد و افزود: از سال ۹۹ در سطح شهرستان نمین ۲۹ کیلومتر و در سال جاری به دلیل کمبود بودجه در مجموع ۴ کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان نمین آزاد سازی شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان نمین ادامه داد: عملیات بازگشایی نمین چای به طول ۱۱ کیلومتر از محل اعتبارات استانی صورت گرفت و در داخل شهر نیز ۴ کیلومتر توسط شهرداری ساماندهی شده است.

اکبری سولا افزود: در حال حاضر تنها نقطه حادثه خیز رودخانه نمین چایی در محل تلاقی با زیرگذر مسیر روستای «نوجه ده» قرار دارد که جهت اصلاح این مسیر با اداره راه مکاتباتی داشته‌ایم.

وی به دره‌های موجود در مسیر رودخانه نمین چای اشاره کرد و گفت: مسیر رودخانه نمین چایی به طور کامل آزاد شده و مجرا‌های رودخانه باز است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان نمین به عنبران چایی اشاره و اظهار کرد: رودخانه عنبران‌چای در بازه روستای «نوشنق» به طول ۱.۵ کیلومتر، رودخانه کله‌سر چای در محدوده روستا به طول ۲ کیلومتر لایروبی و آزاد سازی شده است.

اکبری در ادامه افزود: نقاط بحرانی رودخانه قره‌سو در محدوده «آلادیزگه» تا «قره‌چناق»، رودخانه «موسی‌چای» در محدوده «گللو» تا «اولاغان» به طول ۱۴ کیلومتر و همچنین رودخانه «ننه کران» به طول ۳ کیلومتر بازگشایی شده است.

وی در مورد ورود آب رودخانه به داخل روستا‌های «ویلکیج» گفت: در منطقه «دورجین» و «آلادیزگه» با کمترین بارندگی و جریان آب، روستا را آب فرا می‌گرفت که با لایروبی انجام شده امسال این مشکل حل شده است.

اکبری در ارتباط با درخواست مردم جهت بازگشایی رودخانه «پیله رود» گفت: قسمت‌هایی از حاشیه رودخانه منطقه «پیله رود» را باغات تشکیل می‌دهند که در صورت بازگشایی باغ‌ها، درختان قدیمی و راه‌های روستاییان از بین می‌رود، اما در حوزه روستای «هشنه» در صورت تحقق اعتبار بازگشایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عریض بودن رودخانه پیله رود خطر سیل در این مسیر وجود ندارد گفت: در شرایط جذب اعتبار دو کیلومتر از رودخانه سوهاچایی در داخل روستا را بازگشایی خواهیم کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه