English

رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در دانشگاه قم

آئین رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در دانشگاه قم برگزار شد.

رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در دانشگاه قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی نماینده سابق ولی فقیه در سپاه قدس سوریه در این آیین گفت: این روز بزرگ، روز یک قهرمان برای اسلام، جهان، بشریت و همه مستضعفان عالم است، این روز یکی از پرافتخارترین روزهای انقلاب است.

وی با بیان اینکه ثمره خون انبیا و اولیای الهی تربیت شاگردی به نام شهید سلیمانی شده است، افزود: شهید سردار سلیمانی در کلام رهبر معظم انقلاب یک مکتب معرفی شده و این اصطلاح حکیمانه و با دقت استفاده شده است، لذا می‌بینیم، این واژه در کلام ولی تکرار و سپس تبیین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از این رو حوزویان و دانشگاهیان باید به این مقوله به عنوان تکلیف بپردازند و در جهاد تبیین، این سرمشق آزادگان و جانفشانی در راه اسلام را به خوبی معرفی کنند.

رضایی با اشاره به مکتب شهید حاج قاسم سلمانی اضافه کرد: جامعه علمی باید نظام، مبانی و روش‌های تربیتی این مکتب را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه نامگذاری‌ها به اسم حاج قاسم خوب است، اما لازم است، منظومه فکری و عملی حاج قاسم تبیین شود؛ گفت: شهید سلیمانی عمار بود و باید عمار را شناخت؛ حاج قاسم مجسمه اخلاق، تقوی و عمل است، این رونمایی از سردیس یعنی ما سردار سلیمانی را الگوی خود در همه شئون می‌دانیم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از حاج قاسم که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با خانواده شهید سردار سلیمانی مطرح کردند، گفت: در این خاطره درس بزرگی است و وظیفه ما در مقابل شهدا را روشن می‌کند؛ حاج قاسم می‌فرماید: «پدربزرگ این بچه به جای من رفت و شهید شد و امروز من باید وظیفه او را در قبال خانواده و جامعه‌اش انجام دهم»، این همان وظیفه ما در قبال شهیدان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه