English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

پیشرفت ۸۳ درصدی دومین تونل بزرگ استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از پیشرفت ۸۳ درصدی دومین تونل بزرگ استان اصفهان خبر داد.

پیشرفت ۸۳ درصدی دومین تونل بزرگ استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه پروژه تونل خوانسار به بوئین میاندشت مطابق با برنامه زمان بندی و با سرعت مطلوب در حال اجرا است گفت: در حال حاضر تونل بزرگ اصفهان حدود ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در خصوص وضعیت عملیات اجرایی تونل خوانسار-بویین میاندشت و میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه اظهار کرد: با توجه به اینکه جاده اتصالی خوانسار به بوئین‌میاندشت دارای شیب‌های طولی و افقی بسیار تند بود، در سال‌های ۹۰ و ۹۱ مطالعاتی بر روی محور انجام پذیرفت و نهایتاً احداث تونل مدنظر قرار گرفت. 

این مقام مسئول افزود: این تونل در کیلومتر هفت جاده خوانسار به بویین میاندشت، در کوه‌های معروف به پنج پنجه و در دو هزار و ۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. 

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه تونل خوانسار به بوئین میاندشت از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است اذعان داشت: پروژه حفاری و احداث تونل خوانسار یکی از پروژه‌های شاخص راهسازی این اداره‌کل است که ارتباط بین شهرستان خوانسار با شهرستان بوئین میاندشت را با توجه به راه صعب العبور موجود، تسهیل می‌بخشد.     

 وی با اشاره به اینکه قرارداد اولیه تونل خوانسار، به طول ۱۲۰۰ متر تونل و ۲۸۲۰ متر راه‌های طرفین بود، گفت: حفاری کل مسیر انجام و عملیات لاینیگ حدود ۸۳۰ متر تونل تکمیل شده است.  

علیرضا قاری‌قرآن بیان داشت: این پروژه به دلایل مختلف دو سال توقف داشت که با پیگیری‌های ویژه‌ای که در این خصوص به عمل آمد از روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ تحت قرارداد جدید عملیات اجرایی آن از سرگرفته شد.   

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی