English

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی:

عظمت شهید سلیمانی در دو خصوصیت "خدا و معادباوری" و "زیست شهدایی" است

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: با سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی مقارن هستیم و رهبری فرمودند «مکتب شهید سلیمانی»، تبیین شهید سلیمانی است که متأسفانه در تبیین شهید سلیمانی در رسانه‌ها آنطور که باید و شاید، کار نمی‌شود.

عظمت شهید سلیمانی در دو خصوصیت "خدا و معادباوری" و "زیست شهدایی" است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های نمازجمعه دهم دی‌ماه مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: مقاومت و قهرمانی مردم در موضع انقلاب در مقابل این عملیات وحشیانه جلادان ستم‌شاهی، آنان را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به تسلط مردم انقلابی بر مشهد پیش از پیروزی انقلاب، افزود: عامل این تسلط، انقلابی‌گری و قهرمانی، جمع امت و امامت و یکی شدن این دو بود که این را دنیا فهمید اگر امت و امامت یکی شد، اسلام دنیا را می‌گیرد و استکبار، قدرت هیچ برخوردی با این حرکت جهانی نخواهد داشت.

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه گفت: یک حلقه واسط امت را به امام وصل کرده بود که آن روز رهبری انقلاب در مشهد با یک مثلث بصیر انقلابی اداره می‌شد؛ مقام معظم رهبری، مرحوم آیت‌الله طبسی و مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی‌نژاد این حلقه وصل بودند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در فتنه ۸۸ قصد از بین بردن این حلقه واسط بین امت و امامت را داشت تصریح کرد: وقتی اتصال امت از امام قطع بشود، با امت جدا افتاده از امام و امام بدون پشتوانه امت همه‌گونه برخورد می‌شود کرد حتی اگر امام معصوم همچون سیدالشهدا (ع) باشد و فتنه ۸۸ مسئله براندازی بود، مسئله رقابت انتخابات در این سال همه افسانه بود زیرا دشمن ۱۰ سال برای این فتنه برنامه‌ریزی کرده بود تا حلقه وصل امت و امامت، یعنی خواص را هدف بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: دشمن خواص را فریب داد و متأسفانه خواص بصیرت نداشتند و توطئه دشمن را نفهمیدند، دشمن خواص را زد، خواص ریزش کردند و در خط مقابل رهبری قرار گرفتند، دشمن مملکت را به آشوب کشید و خواص نیز تماشاچی بودند و امت در ۹ دی بدون حلقه واسطه و بدون وساطت خواص به امام چسبیدند، در حرکتی میلیونی امت به رهبری متصل شد و همه توطئه‌های دشمن را خاک و خاکستر کرد.

امام جمعه مشهد مقدس

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تاکید کرد: اتصال امام و امت امروز قوی‌تر و نیرومندتر از سال ۸۸ است و دو چهره الگو و اسطوره در انقلاب اسلامی داریم، مرحوم آیت‌الله علامه مصباح یزدی در حوزه نرم‌افزاری و ایدئولوژیک و مرحوم سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حوزه عملیاتی.

وی با اشاره به تعبیر امام راحل نسبت به مرحوم مصباح که فرمودند «آقای مصباح ذوشهادتین است» یادآور شد: یعنی دو شهادت در شخصیت آقای مصباح وجود دارد، یک شهادت از علامه طباطبایی که فرمود «فکر او هیچ چیز به درد نخوری ندارد و همه افکار او قابل استفاده است» و شهادت دوم، شهادت مرحوم آیت‌الله بهجت که فرمودند «اخلاق حوزه باید به وسیله علامه مصباح اداره شود».

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: چهره دوم، چهره عملیاتی و اسطوره عملیاتی یعنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که با سالروز شهادت این مرد بزرگ مقارن هستیم و آنچه به آن احتیاج داریم نسبت به این‌که رهبری فرمودند «مکتب شهید سلیمانی »، تبیین شهید سلیمانی است که متأسفانه در تبیین شهید سلیمانی در رسانه‌ها آنطور که باید و شاید، کار نمی‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی در خاتمه خاطرنشان کرد: عظمت شهید سلیمانی در دو خصوصیت «خدا و معادباوری» و «زیست شهدایی» این شهید بزرگوار است و بعضی جوان‌ها به ما می‌گویند «دعا کنید خدا شهادت قسمت ما بکند» در حالی که شهادت قسمتی نیست، شهادت ارادی است، اگر تصمیم گرفتی شهید زندگی کنی و زیست شهادتی داشته باشی، در هر حال آخرش شهادت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه